مدیرمجتمع آموزشی مدارس دانشگاه صنعتی اصفهان
سال همدلی وهمزبانی دولت وملت را پاس می داریم
قالب وبلاگ

اطلاع یافتیم ‘ سرکار خانم قاسمی ‘مربی پرورشی دبستان دخترانه مجتمع در مسابقات قران منطقه خمینی شهر حائز رتبه ممتاز گردیده اند. این موفقیت را به ایشان و جمیع همکاران مجتمع تبریک گفته ،اعتلای قرآنی وعلمی همکاران را از خداوند متعال خواهانیم.

[ ۱۳٩٠/۱۱/٢٦ ] [ ٢:۱٢ ‎ب.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

به لطف ایزد منّان ،مجتمع آموزشی  افتخار دیگری  کسب نمود ودبستان پسرانه دانشگاه  صنعتی در جشنواره الگوی برتر مدیریت ،عنوان مد رسه موفق را در منطقه خمینی شهر

احراز نموده وبه جشنواره استانی راه یافت.

این موفقیت را به مدیر دبستان وهمکاران ایشان تبریک گفته واعتلای هرجه بیشتر آنان را در

 زمینه های آموزشی وپرورشی از خدا خواهانیم.

[ ۱۳٩٠/۱۱/٢٥ ] [ ٩:٠٧ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

تیم تدریس دبستانهای پسرانه ودخترانه دانشگاه صنعتی اصفهان در جشنواره الگوهای تدریس منطقه خمینی شهر خوش درخشیدند وضمن کسب رتبه اول منطقه ،به جشنواره استانی راه یافتند.

کسب این رتبه علمی را به مدیران، همکاران ووالدین دودبستان پسرانه ودخترانه تبریک عرض نموده برای آنان موفقیتهای بیشتری را خواهانیم.

تیم تدریس پایه سوم دبستان پسرانه:

سرکار خانم مهری سعیدی،ملیحه سالمی وعصمت(لیلا) سعیدی

تیم تدریس پایه دوم دبستان دخترانه:

سرکار خانم شیری، کندری ،هاشم زاده

[ ۱۳٩٠/۱۱/٢٤ ] [ ٥:۳٥ ‎ب.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

اهمیت محبت و چگونگی محبت ورزی درمیان افراد در ابتدایی ترین مرحله به دوران کودکی هر فرد و ارتباط او با اعضای خانواده، خصوصا پدر و مادرش مربوط می شود. این مسئله از چنان اهمیتی برخوردار است که بسیاری از روانشناسان و رفتارشناسان، نحوه شکل گیری شخصیت و رفتار افراد را در سنین بزرگسالی، دارای وابستگی مستقیم با دوران کودکی می دانند.

 


ادامه مطلب
[ ۱۳٩٠/۱۱/٢۳ ] [ ٩:٤٤ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

میلادبا سعادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد بن عبدالله(ص) وحضرت امام صادق (ع) برعموم مسلمین جهان گرامی باد

[ ۱۳٩٠/۱۱/۱٩ ] [ ۱:٤٩ ‎ب.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

یکی از اساسی ترین مسئولیت های مدیر آموزشی و به ویژه مدیریت مدرسه مشکل شناسی و توان حل مسائل و مشکلات دانشجویان و دانش آموزان می باشد. مشکلات، موانعی هستند که بر سر راه یک فرد ظاهر می شوند و او را از رسیدن به هدف یا تأمین نیازش باز می دارند. مدیران آموزشی در زندگی روزمره ی شغلی خود، همواره در حال تصمیم گیری هستند. تصمیم گیری ، نوعی حل مسأله است. برطرف کردن نقض یک برنامه، قرار دادن یک معلم مناسب در کلاس خاص، چاره اندیشی برای کاهش بی نظمی، افزایش اثر بخشی و کارآیی مدرسه، حل اختلاف نظرهای والدین با مربیان، جلوگیری از گسترش بعضی از پدیده های جمعی نابهنجار، اصلاح روش تدریس یک معلم، برطرف کردن ضعف درسی و افت تحصیلی در بین دانش آموزان، رسیدگی به نابهنجاری های اخلاقی دانش آموزان و ده ها موضوع دیگر، همه مسأله هستند و نیاز به تصمیم گیری و راه حل یابی دارند. به همین دلیل، نولان Nolan)) معتقد است، حل مسأله هنر یافتن راه هایی برای رسیدن از جایی که شما می خواهید به آن برسید می باشد که البته فرض بر این است که شما از قبل نمی دانید چگونه باید به آنجا رسید. بنابراین، از نظر او، مسأله شکاف یا فاصله بین موقعیت فعلی و موقعیت مطلوب تر می باشد.


ادامه مطلب
[ ۱۳٩٠/۱۱/۱۸ ] [ ۱:٤۱ ‎ب.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]
آموزش و به کارگیری مهارت‌های تفکر خلاق، موردی مهم و ضروری برای موفقیت در زندگی است. البته مانند سایر مسائل، آموزش این مهارت‌ها هم در دوران کودکی اهمیت بیشتری دارد. ولی نگران نباشید چون در تمام فعالیت‌های انسان و در تمام درس‌ها، شیوه‌هایی برای تقویت تفکر خلاق و راه‌های استفاده از آن وجود دارد.

ترویج تفکر خلاق میان کودکان شیوه‌ای فوق‌العاده برای تعامل هرچه بیشتر کودکان در مسائل مربوط به یادگیری و آموزش است. کودکانی که تشویق می‌شوند خلاقانه فکر کنند، انگیزه و اعتماد به نفس بیشتری دارند. علاوه بر این، خلاقیت به آنها کمک می‌کند در مواجهه با اتفاقات پیش‌بینی نشده زندگی آینده‌شان، انعطاف بیشتری نشان دهند و موفق‌تر عمل کنند.


ادامه مطلب
[ ۱۳٩٠/۱۱/۱٧ ] [ ۱٠:۱٢ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

کلاسی که خوب آرایش و سازمان دهی شده باشد، محل خوبی برای درس دادن و یاد گرفتن می شود، به کمک نکات زیر، کارایی محیط تدریس تان را ارزیابی کنید!

  1. چیدمان کلاس بازتابی از نحوه و سبک تدریس شماست. مثلاً اگر تدریس شما شامل مقدار زیادی کار گروهی باشد، آیا بچه ها را دور میزگرد می نشانید یا در ردیف میز تحریرها؟
  2. محیط فیزیکی بازتابی از شما و شخصیت شماست در نهادن مهر شخصی تان بر اتاق با گیاهان، تابلوها ، فرش ها ، پوسترها و غیره تردید نکنید.
  3. وسایلی که مدام استفاده می شوند، در دسترس همه قرار دارند. این کار باعث کاهش تاخیرها، مزاحمت ها و قاطی کردن می شود.
  4. شما احتیاط های ایمنی لازم را انجام می دهید؟
  5. نواحی پر رفت و آمد خلوت هستند؟
  6. وسایل علوم و هنر به خصوص آنها که تیز یا سمی هستند در جای امنی قرار داده شده اند؟
  7. وسایل شکستنی در محل امنی نمایش داده یا گذاشته شده اند؟
  8. جایی برای گذاشتن وسایل بچه ها تهیه شده است؟
  9. پریز برق کافی و ایمن وجود دارد؟
  10. جلوی درها و پنجره ها سد نشده است؟
  11. اگر در کلاس فرش هست، فرش باعث لیز خوردن بچه ها نمی شود؟
  12. کلاس شما برای نیازهای محیطی شخصی بچه ها مناسب است؟ فاکتورهایی مثل حرارت، نور و سر و صدا روی بچه ها آثار مختلفی دارد و یادگیری شان را تغییر می دهد، در کلاس محیط های پر نور و کم نور داشته باشید و به بچه ها کمک کنید تا متناسب با دمای مورد نظرشان لباس بپوشند.
  13. دکوراسیون کلاس به بچه ها هیجان و انرژی برای یادگیری می ده

روش ها و رویه های کلاسی

رویه ها ستون اصلی زندگی روزمره کلاسی هستند. ببینید که آیا سیستم شما به داشتن کلاس راحت کمک می کند یا نه؟

  1. دانش آموزان می توانند رویه های کاری شما را بفهمند و دنبال کنند؟
  2. قبل از انتظار داشتن از بچه ها ، به آنها اجازه می دهید تا رویه ها را تمرین کنند؟
  3. شما برای کلاس تان قانون های رفتاری کلی وضع کرده اید؟
  4. قانون ها را درمعرض دید همه قرار داده اید؟ یک کپی از قانون ها را به خانه بچه ها فرستاده اید؟
  5. قانون های تان تا حد ممکن روشن و مشخص هستند؟
  6. تعداد قانون های تان اندک و محدود است؟

 

[ ۱۳٩٠/۱۱/۱٥ ] [ ۳:٢٦ ‎ب.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

 دکتر امان الله قرایی جامعه شناس و استاد دانشگاه یکی از با سابقه ترین مشاوران وزارت آموزش و پرورش طی سال های گذشته بوده است. وی تأکید فراوان دارد که متأسفانه علی رغم این که کل صاحب نظران دنیا پذیرفته اند مقطع ابتدایی یکی از مهمترین مقاطع تحصیلی و بنیان نظام آموزش و پرورش است، اما ما هنوز در عمل نشان نداده ایم که برای این مقطع تحصیلی ارزش چندانی قائلیم.

وی صراحتا عنوان می کند :

" به جای این که دراین مقطع بالاترین حقوق به معلمین با بالاترین مدرک تحصیلی و کمترین ساعات آموزشی تعلق گیرد، اتفاقاً عکس عمل کرده و توجه خاص خود رامعطوف معلمین مقطع راهنمایی و به ویژه دبیرستان کرده ایم. من خود بارها و بارها در جلسات به صراحت اعلام کرده ام، معلم دوره ابتدایی نمی تواند 28 ساعت در هفته تدریس داشته باشد و نباید معلم این مقطع چرخش و گردش به کار گرفته شود.

 

 

[ ۱۳٩٠/۱۱/۱۱ ] [ ٩:٠٠ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

هر تحول زمانی می تواند اثر بخش باشد که باپشتوانه کار کارشناسی و بررسی همه جانبه صورت بگیرد. در سال های اخیر کمتر روزی بوده است که عنوان طرح تحول نظام آموزش و پرورش به گوشمان نخورد و شاهد اعمال اقدامات ریز و درشت نباشیم.

 با این حال سئوال همیشگی این است که این طرح و برنامه ها که معمولاً طی مدت کوتاهی معرفی،اعمال و اجرا می شوند تا چه حد می توانند در بهبودکیفیت نظام تعلیم و تربیت مؤثر باشند.

 یکی از مصادیق بارز این اقدامات تعطیلی پنجشنبه های مدارس است. طرحی که در قالب رضایتمندی معلمین باعث روانه کردن جمع عظیم دانش آموزان به خانه شد. اما اینکه در پشت اجرای این طرح چه چالش هایی نهفته است، سئوالی است که سعی کرده ایم در یک میزگرد با حضور باتجربه های آموزش وپرورش به آن پاسخ دهیم.

 آیا باز بودن مدرسه درروزهای پنجشنبه جرم است ؟!

 دکتر حسین احمدی معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش دلیل ارائه شده جهت تعطیلی پنجشنبه های مدارس را تقویت قوای معلمین چه از لحاظ سطح معلومات و چه از لحاظ ارتقای روحیه و ارتباط با فرزندانشان د رخانه می داند و می گوید :بحث بر سر این است که آیا فشرده شدن زمان آموزش در5 روز جایز است ؟ آیا درست است که دانش آموز

 را طی این 5 روز بیش از ساعت 12:30 تا 1 بعد ازظهر در مدرسه نگه داریم و فراتر از زمان یادگیری اش او را تحت فشار قرار دهیم ؟وی گوشزد می کند که نباید ا از نظر دور داشت که قبل از تعطیلی پنجشنبه ها تعداد روزهای آموزشی د رکشور ما خیلی کمتر از روزهای آموزشی سایر کشورهای جهان بود.وی ادامه می دهد :" جریان تعلیم و تربیت یک

جریان پیوسته است. طرح تعطیلی پنجشنبه هاعملاً زمان حضور دانش آموز را از 6 روز در هفته به 5 روز در هفته کاهش داده و دانش آموز را به فاصله زیاد بین چهارشنبه تا شنبه سوق می دهد.

 اظهارات برخی کارشناسان مبتنی بر این بود که در نظام تعلیم و تربیت بسیار کشورها نیز دو روزتعطیلی وجود دارد، باید در پاسخ بگوییم در نظامتعلیم و تربیت آن کشورها امکانات آموزشی وپرورشی به طوری فراهم شده که دانش آموز تکلیف به خانه نمی برد و به دلیل وجود انواع و اقسام امکانات پرورشی و ورزشی آرزویش این است که در محیط مدرسه باقی بماند و ضمن انجام فعالیت های فوق برنامه به انجام تکالیفش نیز بپردازد. آیا ما در نظام آموزشی خود دارای چنین شرایط وامکاناتی هستیم ؟وی گله مندانه می گوید :با اجرای تعطیلی پنجشنبه ها حتی فضای مدرسه را از داشن آموز دریغ کردهایم. آیا باز بودن مدرسه در روزهای پنجشنبه جرم است ؟!چرا نباید دانش آموز پنجشنبه ها در فضای مدرسه حضور داشته باشد و لااقل از امکانات پرورشی وفضای تعلیم و تربیت و شرکت در فوق برنامه ها بهره مند شود ؟این استدلال هم که تعطیلی پنجشنبه ها دلیل

 موجهی برای این که ساعات حضور دانش آموزان در خانواده زیاد شود نیست. زیرا فقط یک دهم اوقات دانش آموز در مدرسه می گذرد.

800 ساعت = 4 ساعت در روز 200 × روز در سال

8760 ساعت روز در سال = 24 ساعت 365 × روز در سال

تقریباً حدود یک دهم = 800÷ 8760

 بنابراین نه دهم وقت دانش آموز در خانه می گذرد و نیازی به افزایش حضور دانش آموز در

خانه نیست.این نکته روشن است که مدرسه می تواند در پنجشنبه ها برای دانش آموزان فضای امنی ایجاد نماید. استفاده از کتابخانه، ورزش، کارهای فرهنگی وهنری، فعالیت گروهی، جمعی، تقویت فعالیت های پرورشی و آموزشی و ... اقداماتی است که در مدرسه می تواند انجام پذیرد. در برک ههایی آلوده جامعه مدرسه تنها کشتی امنی است که می تواند دانش آموزان را به ساحل نجات و سعادت برساند.

[ ۱۳٩٠/۱۱/٩ ] [ ٩:٠۱ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

 معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش از تولید بسته های آموزشی برای پایه های دوم و ششم ابتدایی در سال تحصیلی آینده و نه ساله شدن دوره آموزش عمومی اجباری خبر داد.به گزارش باشگاه خبری فارس«توانا »، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی، در کارگاه آموزشی ضمن خدمت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در جمع کارکنان حوزه ستادی این وزارتخانه در سالن حجاب برگزار شد، اظهار داشت: در ساختار جدید، نظام آموزشی به دو دوره شش ساله ابتدایی و متوسطه تقسیم می شود که هر کدام از این دور ه ها نیزبه دوره سه ساله قابل تقسیم هستند.وی با اشاره به تغییر کتا بهای پایه اول ابتدایی مطابق با «برنامه درسی ملی » گفت: محتوای کتا بهای درسی پایه دوم و ششم ابتدایی نیز تغییر خواهد کرد.محمدیان بابیان اینکه پایه ششم ابتدایی به منظور تکمیل، تثبیت و تقویت اهداف دوره ابتدایی ایجاد م یشود، افزود: دوره آموزش عمومی اجباری کشور طی ساختار جدید نه ساله خواهد شد که نسبت به گذشته، یک سال بیشتراست.رئیس سازمان پژوهش و برنام هریزی آموزشی اضافه کرد: در چهار سال آینده پایه ششم ابتدایی برای انطباق کامل با برنام ه درسی ملی تغییرات عمد ه ا ی را تجربه خواهد کرد.به گزارش مرکز اطلا عرسانی و روابط عمومی  وزارت آموزش و پرورش، وی با اعلام اینکه شورای راهبردی تحول در وزارت  آموزش و پرورش تشکیل شده است، تصریح کرد: در عناوین آموزشی پایه ششم ابتدایی دو عنوان درسی جدید «تفکر و پژوهش » و «کار و فناوری » نیز تدریس خواهد شد.حج تالاسلام محمدیان در پایان بر فرهنگ سازی برای اجرای نظام آموزشی جدید در کشور تأکید کرد.

 

[ ۱۳٩٠/۱۱/٩ ] [ ۸:٤٥ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

  آموزش و پرورش اصرار دارد که به جای تفکیک کتاب‌های درسی از واژه متناسب‌سازی استفاده شود و این به معنی انتشار چند سری کتاب درسی متفاوت با محتوای یکسان است.

متناسب‌سازی یعنی این که برای دخترها و پسرها کتاب‌های درسی متفاوتی منتشر شود، یعنی در برخی دروس شاهد اختلاف شیوه‌های درسی و حتی تمایز محتوایی باشیم.

این در حالی است که بین دانش‌آموزان هیچ اختلاف ضریب هوشی وجود ندارد و شاخص‌های ذاتی مانند جنسیت و قومیت نمی‌تواند برخی را کم‌هوش یا باهوش جلوه دهد.


ادامه مطلب
[ ۱۳٩٠/۱۱/٦ ] [ ۳:٠۳ ‎ب.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

حضرت رسول اکرم (ص) می فرمایند:

(هرشخصی که پایان ماه صفروحلول ماه ربیع الاول راخبر دهد،بهشت براو واجب است.)

بشارت باد برهمه مخاطبین محترم ، حلول ماه ربیع الاول ، ماه شادی اهل البیت

[ ۱۳٩٠/۱۱/٤ ] [ ٧:٠٩ ‎ب.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

حضرت على بن موسى الرضا علیه‏السلام - در روز یازدهم ذیقعده سال 148 هجرى دیده به جهان گشود(1). مادر او بانویى با فضیلت بنام «تُکْتَمْ» بود که پس از تولد حضرت، از طرف امام کاظم علیه‏السلام -«طاهره» نام گرفت(2)

کنیه او «ابوالحسن» و لقبش «رضا» است. او پس از شهادت پدر بزرگوارش در زندان بغداد (در سال 183 هجرى) در سن 35 سالگى عهده‏دار مقام امامت و رهبرى امّت گردید

خلفاى معاصر حضرت

مدت امامت آن حضرت بیست سال بود که ده سال آن معاصر با خلافت «هارون‏الرشید»، پنج سال معاصر با خلافت «محمد امین»، و پنج سال آخر نیز معاصر با خلافت «عبدالله المأمون» بود.

امام تا آغاز خلافت مأمون در زادگاه خود، شهر مقدس مدینه، اقامت داشت، ولى مأمون پس از رسیدن به حکومت، حضرت را به خراسان دعوت کرد و سرانجام حضرت در ماه صفر سال 203 هجرى قمرى (در سن 55 سالگى) به شهادت رسید و در همان سرزمین به خاک سپرده شد(3)

[ ۱۳٩٠/۱۱/۳ ] [ ٩:٥٤ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

رحلت جانگداز پیامبر اعظم اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) وشهادت فرزندان عزیزشان حضرت امام حسن مجتبی(ع) وحضرت امام رضا (ع) را خدمت جمیع همکاران محترم ووالدین گرامی تسلیت عرض می نماییم

[ ۱۳٩٠/۱۱/۱ ] [ ۸:۱٦ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

لینک های مفید
امکانات وب

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

خدمات وبلاگ نویسان جوان

Check Google Page Rank Online User
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
Online User

نیت کنید و اشاره فرمایید