مدیرمجتمع آموزشی مدارس دانشگاه صنعتی اصفهان
سال همدلی وهمزبانی دولت وملت را پاس می داریم
قالب وبلاگ

شاید برای اکثر ما جالب باشد که بدانیم شخصیت‌های مشهور و دانشمندانی که در کتب درسی و غیردرسی (و یا از طرق دیگر) با آنها آشنا می‌شویم، دارای چه مقدار از توانایی هوشی (Intelligence Quotient) یا به اختصار IQ هستند.

در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنم که افرادی که دارای ضریب هوشی بالاتر از 130 هستند، افرادی تیزهوش و آنهایی که دارای IQ بالا تر از 150 هستند را نابغه می‌نامند.

آلبرت اینشتین: IQ=160

آرنولد(بازیگر ترمیناتور): IQ=135

بتهوون: IQ=165

فرانکلین: IQ=160

بیل کلینتون (رئیس‌جمهور اسبق امریکا): IQ=137

بیل گیتس: IQ=160

پاسکال: IQ=195

بابی فیشر: IQ=187

داروین: IQ=165

چارلز دیکنز: IQ=180

آیزنهاور: IQ=122

هگل: IQ=165

گالیله: IQ=185

گری کاسپاروف: IQ=190

جرج بوش پدر: IQ=98

جرج بوش پسر: IQ=125

هانس کریستین اندرسون: IQ=145

جیمز وات: IQ=165

کندی: IQ=119

گوته: IQ=210

کپلر: IQ=175

لئوناردو داوینچی: IQ=220

ناپلئون: IQ=145

نیکول کیدمن: IQ=132

شارون استون: IQ=154

اسحاق نیوتون: IQ=190

ولتر: IQ=190

 (تبیان)


[ ۱۳٩٠/۱٢/٢٢ ] [ ٢:٢٤ ‎ب.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد با بیان اینکه کلاس‌های تئوری و کارگاه‌های عملی در خصوص پژوهشگری برای معلمان بسیار مفید است، اظهار داشت: حضور معلمان نباید صرفاً به پُر کردن فضا منتهی شود و پس از اتمام دوره‌های تئوری پژوهشگری، معلمان باید وارد فعالیت‌های عملی شوند، در حقیقت در این وضعیت نتایج حاصل می‌شود.

وی تأکید کرد: برخی معلمانی که در دوره‌های تئوری پژوهشگری شرکت می‌کنند، پس از اتمام آن از تخصص و تجربه برخوردار نیستند زیرا این معلمان درگیر کار پژوهش نشده‌اند.

میرزایی تشکیل تیم‌های پژوهشی در آموزش و پرورش را امری ضروری دانست و گفت: این تیم‌ها باید توسط افراد متخصص سرپرستی شود همچنین معلمان با شرکت در این تیم‌ها آموزش‌های لازم را فرا گیرند و پس از آن وارد فعالیت‌های عملی شوند؛ تشکیل تیم‌های پژوهشی در آموزش و پرورش می‌تواند طرحی نو باشد و قطعاً تأثیرات مثبتی خواهد داشت.

این استاد جامعه‌شناسی با اشاره به اینکه در حوزه‌های فنی و مهندسی، پژوهشگری نیازمند سخت‌افزار است، اظهار داشت: در آموزش و پرورش باید مکان‌هایی به این امر اختصاص داده شود و در اختیار معلمان قرار گیرد البته بهترین مکان برای این امر مدارس، مراکز و ادارات آموزش و پرورش است

[ ۱۳٩٠/۱٢/٢٠ ] [ ۸:٢٥ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش متوسطه نظری آموزش و پرورش از افت تحصیلی 18 درصدی در پایه اول دبیرستان خبر داد و گفت: دلایل بروز این میزان افت تحصیلی، متفاوت است و مربوط به درون و بیرون آموزش و پرورش می‌شود.

خبرگزاری فارس: اُفت تحصیلی 18 درصدی اول دبیرستانی‌ها/چه کسانی مقصرند؟

قربانعلی افشانی، مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص آمار فعلی اُفت تحصیلی در پایه اول متوسطه اظهار داشت: این آمار در حال حاضر حدود 18 درصد است.

وی درباره آمار 20 درصدی اعلام شده از سوی وزیر آموزش و پرورش در این رابطه، گفت: این آمار مربوط به پایان سال 89 است اما با اقدامات صورت‌گرفته، در حال حاضر افت تحصیلی در اول دبیرستان به کمتر از 18 درصد رسیده است.

افشانی با بیان اینکه افت تحصیلی در هر کشوری وجود دارد، تصریح کرد: ممکن است افت تحصیلی در کشوری کمتر از 5 درصد و در کشور دیگر تا 25 درصد هم باشد، اما با توجه به برنامه‌های کیفیت‌بخشی اجرا شده در آموزش و پرورش از جمله طرح همیار معلم، مدارس لازم‌التوجه، آزمون‌های آغازین و پیشرفت تحصیلی و توجه ویژه به نقش نمرات مستمر، این آمار در دوره دبیرستان به ویژه در سال اول متوسطه هر سال یک الی دو درصد کاهش یافته تا به میزان فعلی رسیده است.

* "خانواده‌ها، تفاوت‌های دانش‌آموزان، کتاب و رسانه‌ها" در افت تحصیلی تأثیر دارند

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش درباره علل افت تحصیلی گفت: این علل مختلف است و مربوط به درون آموزش و پرورش و بیرون از آن می‌شود، اما به طورکلی می‌توانیم بگوییم که اولیاء دانش‌آموزان، خود دانش‌آموزان و تفاوت‌های فردی آنان، نوع کتاب و سؤالات و حتی رسانه‌ها همگی در این رابطه تأثیرگذارند.

وی در خصوص نقش رسانه‌ها تصریح کرد: گاهی اوقات بهتر است موارد مثبت را به معلم و دانش‌آموز تزریق کنیم، اما در عین حال وظیفه ما در آموزش و پرورش این است که تلاش کنیم تا افت تحصیلی از این میزان هم کمتر شود.

منبع :سایت زمزمه

[ ۱۳٩٠/۱٢/۱٧ ] [ ٩:٠٥ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

مردم ولایی وانقلابی ایران ، یک بار دیگر با حضور حماسی خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی، اثبات نمودند در تمامی عرصه ها ،از انقلاب ومنویات پیر فرزانه انقلاب ومقام عظمای ولایت حمایت نموده و ازآرمانهای نظام جمهوری اسلامی ، به بهترین حالت ممکن دفاع می نمایند.درود حق تعالی بر این ملت هوشیار وسرفراز.

[ ۱۳٩٠/۱٢/۱۳ ] [ ٢:۱٦ ‎ب.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

در حالی که بسیاری از گروه های سیاسی، فرهنگیان، ورزشکاران و دانشمندان ایرانی نسبت به حضور با شکوه در انتخابات پیش رو اعلام آمادگی کرده اند، دانش آموزان کشور نیز از این قافله عقب نیفتاده و با صدور بیانیه ای، دانش آموزان ایرانی و آحاد مردم را به حضور حداکثری در این انتخابات دعوت کرده اند.

در بیانیه ای که به امضای 11 هزار و 260 دانش آموز ایرانی رسیده است، بر حضور پرشکوه در انتخابات تاکید شده و در بخشی از این بیانیه نیز آمده است:

"از همه دوستان و هم سن و سالانی که به عرصه علمی پیوسته‌اند و استعدادهای خود را بروز داده‌اند، همه میلیون ها نفری که در خود این توانایی‌ها را می‌بینند، می‌خواهیم که بر این نکته با تامل بیندیشند که پیشرفت علمی همواره محصول انسجام ملی و قدرت فرهنگ، اندیشه و سیاست ما خواهد بود. بنابراین اصرار داریم خانواده ‌ها، دوستان و آشنایان خود را ترغیب نمایند تا در پای صندوق‌های خاطره انگیز رای، پشتوانه‌های آینده علمی و تمدنی کشور عزیزمان را رقم بزنند."

در هر حال، اگر به آمار 48 میلیون شهروند ایرانی واجد شرایط رای دادن توجه کنیم، می توانیم بگوییم که حدود هشت درصد از کل جمعیتی که 12 اسفند به پای صندوق های رای خواهند آمد، رای اولی هستند.

بدیهی است که حضور پرشور این نوبالغان سیاسی در عرصه انتخابات و آگاهی بخشی و ترغیب آنان به حضور گسترده تر در پای صندوق های رای، می تواند پشتوانه مردمی نظام را مستحکم تر سازد و  آینده این مرزو بوم را که با آینده همین جوانان آزاده گره خورده است، به مسیر تعالی بیشتر رهنمون سازد.

[ ۱۳٩٠/۱٢/٩ ] [ ۸:٢٠ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]
فراگیری 25 کلمه تا سه سالگی
جام جم آنلاین: محققان کالج «برن‌مار» پنسیلوانیا فهرستی از 25 کلمه‌ای که کودکان یک تا سه سال باید آنها را فرابگیرند، ارائه کردند.
این لغات و عبارات که شامل اسباب‌بازی‌ها، غذا، ‌حیوانات و البته پدر و مادر، سلام و خداحافظ بوده، برای شناسایی کودکانی طراحی شده که ممکن است با مشکلات کلامی در بزرگسالی روبه‌رو باشند.

کندی در کلام نیز می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات عمیق‌تر از جمله ناشنوایی یا اوتیسم باشد.

این کلمات شامل مامان، بابا، بچه، شیر، شربت، سلام، توپ، بله، نه، سگ، گربه، بینی، چشم، موز، بیسکویت، ماشین، داغ، ممنون، حمام،‌ کفش، کلاه، کتاب، همه رفته‌اند، بیشتر و خداحافظ هستند.

این 25 کلمه اجباری بخشی از یک لیست بزرگتر 310 کلمه‌ای هستند که باید در گنجینه لغات یک کودک نوپا وجود داشته و باید در 10 دقیقه توسط والدین تیک زده شوند.

یک کودک معمولی باید حدود 150 کلمه از این پژوهش توسعه زبان را بداند؛ اما تعداد 75 تا 225 کلمه نیز عادی است.

به گفته محققان که به ارائه این پژوهش در نشست سالانه انجمن پیشرفت علوم آمریکا پرداختند، اگر یک کودک تنها قادر به استفاده از 50 کلمه یا کمتر باشد، ‌زنگهای هشدار باید به صدا درآیند.

این 25 کلمه در میان رایج‌ترین و ابتدایی‌ترین کلماتی قرار دارند که کودک در آغاز سخن آنها را فرا می‌گیرد.

پرفسور «لزلی رسکورلا» که هر دو نسخه این پژوهش را طراحی کرده، اظهار کرد: اگر کودکان از بیشتر این حروف تا دو سالگی استفاده نکنند، ‌احتمالا جزء گروه کودکانی هستند که دیر به صحبت خواهند افتاد.

بسیاری از این دسته از کودکان در آینده با بلوغ دیررس مواجه بوده و والدین آنها نباید نگران باشند؛ اما اگر کودکی تا سن دو سال و نیم با مشکلاتی در ادای کلمات روبه‌رو باشد، والدین باید از درمان‌هایی مانند گفتاردرمانی کمک بگیرند.

به گفته محققان، حدود 20 درصد کودکان دو ساله از همتایان خود در گفتار عقب هستند. از این میان، نیم تا سه چهارم آنها در آینده با بلوغ دیررس مواجه شده که کمابیش طی مرور زمان حل خواهد شد؛‌ اما در سایر موارد، این کودکان با مشکلات پایدار گفتاری روبه‌رو خواهند بود.

گنجینه لغات کوچک در سن دو سالگی همچنین می‌تواند نشانه بیماری‌هایی مانند ناشنوایی، اوتیسم و خوانش پریشی باشد.

همچنین به گفته محققان، ‌تلویزیون و فیلم به عنوان «گفتاری که به طور اتفاقی شنیده می‌شوند»، نمی‌توانند جایگزین توجه والدین شوند. تعامل واقعی با کودک در زمان آغاز صحبت کردن کودک بسیار حیاتی است. (ایسنا)

 
[ ۱۳٩٠/۱٢/٦ ] [ ۸:٥٥ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

آموزش مبتنی بر جستجوگری یک نوع آموزش دانش آموز محور است که بر پرسیدن سوال تمرکز دارد. اول اینکه در این نوع آموزش معلمان محوریت خود را در کلاس از دست می دهند آنها دیگر بالای کلاس نمی ایستند و سخنرانی نمی کنند و برای هر سوالی پاسخ ندارند و دوم اینکه تمرکز کلاس بر سوال جواب هایی که معلمان می پرسند و خودشان به آنها جواب می دهند نیست.

 در این نوع آموزش دانش آموزان تشویق می شوند که سوال بپرسند و وظیفه معلم هم این نیست که به سوالات پاسخ گوید بلکه وظیفه او این است که دانش آموزان را تشویق کند که " دانش آموزان عزیز من اول از همه سعی کنید که سوال بپرسید و از آن مهم تر سعی کنید به کمک همدیگر و با کمک روش های علمی برای سوالات خود پاسخ پیدا کنید" معلمان سعی می کنند که بعد از اجرای یک دوره درسی دانش آموزانشان بتوانند تشخیص دهند که حفظ کردن جواب سوالات که توسط معلم داده شده ارزش زیادی ندارد آنچه مهم است پرسیدن سوال است و نحوه برخورد آنها برای یافتن پاسخ آن. در این روش بجای اینکه بر حفظ کردن جواب آخر سوالات تمرکز داشته باشیم بر فرایند ایجاد پرسش، فرایند نحوه برخورد با پرسش و فرایند علمی حل آن تمرکز می شود.معلمان به دانش آموزان می گویند" این که چه پرسیده اید مهم نیست اینکه بپرسید مهم است. اینکه جواب پرسش شما چیست مهم نیست اینکه چگونه سعی می کنید برای پرسش خود پاسخ منطقی پیدا کنید مهم است".


ادامه مطلب
[ ۱۳٩٠/۱٢/۱ ] [ ٩:٢۳ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

لینک های مفید
امکانات وب

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

خدمات وبلاگ نویسان جوان

Check Google Page Rank Online User
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
Online User

نیت کنید و اشاره فرمایید