مدیرمجتمع آموزشی مدارس دانشگاه صنعتی اصفهان
سال همدلی وهمزبانی دولت وملت را پاس می داریم
قالب وبلاگ

به لطف خداوند، دومین همایش اندیشه پرواز با حضور باشکوه والدین محترم مدارس مجتمع آموزشی دانشگاه صنعتی اصفهان ، مسوولان واعضای هیئت علمی دانشگاه وهمکاران مدارس برگزار شد.

در همایش مذکور در دو آیتم جداگانه ،استاد دهنوی ضمن ایراد سخنرانی، به سوالات مخاطبان همایش پاسخ گفتند.

شایان ذکر است ، در این همایش ، جناب آقای شجاعی رئیس محترم آموزش وپرورش خمینی شهر، سرکار خانم محمدشریفی معاون محترم آموزش ابتدایی ،سرکار خانم زینلی معاون محترم پرورشی ،جناب آقای مرادی مسوول محترم حراست ،جناب آقای شریفی تبار مسوول محترم راهنمایی تحصیلی وهمکاران محترمی از روابط عمومی وراهنمایی تحصیلی آموزش وپرورش خمینی شهر نیز شرکت نمودند.

[ ۱۳٩۱/۱٠/۳٠ ] [ ٧:۳٥ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

دومین همایش  اندیشه پرواز با حضور استاد دهنوی در روز پنج شنبه 28دی ماه جاری برگزار می گردد. مشتاقانه منتظر حضور گرمتان هستیم.

pzbbcci3y1042ih1zef.jpg

70gekkq8hl0auwf9lwbm.jpg

[ ۱۳٩۱/۱٠/٢٦ ] [ ۸:٠٢ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

دانشگاه صنعتی اصفهان از بین دانش‌آموختگان ممتاز کارشناسی ارشد از طریق بررسی سوابق، مصاحبه و بدون شرکت در آزمون کتبی در تعدادی از رشته و گرایش ها در دوره دکتری (سال تحصیلی 92-91) بهمن ماه 1391 دانشجو می پذیرد.

شیمی (گرایش شیمی آلی- شیمی تجزیه) و مهندسی برق (گرایش‌های الکترونیک- مخابرات سیستم و قدرت) رشته هایی هستند که داوطلبان واجد شرایط برای پذیرش بدون آزمون می توانند مدارک خود را ارسال کنند.

براساس این گزارش، داوطلبان تا 30 دی 91 فرصت دارند مدارک خود را به دانشگاه صنعتی اصفهان ارسال کنند.(ایسنا)

[ ۱۳٩۱/۱٠/٢٤ ] [ ۱۱:٤٠ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

رحلت پیامبر اعظم اسلام ، حضرت ختمی مرتبت ،محمد مصطفی (ص) وشهادت فرزندان بزرگوارشان، سبط اکبر، امام حسن مجتبی(ع) وولی نعمت ما ایرانیان، حضرت امام رضا (ع)را تسلیت عرض می نمایم.

[ ۱۳٩۱/۱٠/٢۱ ] [ ۸:۳۳ ‎ب.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

بعضی‌ها اسم امتحان که می‌آید، دل شوره می‌گیرند، دندان‌های‌شان به هم فشرده می‌شود و دستشان یخ می‌کند.  برای خیلی‌ها آزمون و امتحان با استرس، دل‌شوره و نگرانی همراه است. و این موضوع فقط به افرادی که امتحان دارند، مربوط نیست و اطرافیان را هم درگیر می‌کند.  

فصل امتحانات که می‌رسد گاهی  پدر و مادرها بیش تر از فرزندان‌شان نگران می‌شوند. و اغلب این نگرانی به فرزندان هم منتقل می‌شود و موجب استرس بیش تر آن ها می‌شود. اگر می‌خواهید به فرزندتان کمک کنید، بهتر است شرایط و محیط خانه را طوری فراهم کنید که فرزندتان آرامش و تمرکز بیشتری داشته باشد و در امتحانات نتیجه بهتری بگیرد.

 

درس خواندن در محیطی آرام با شرایط مناسب با تمرکز و یادگیری بیش تری همراه است. نور و رنگ، شیوه چیدمان، نظم و ترتیب محیطی که در آن مطالعه انجام می‌شود، در میزان تمرکز و یادگیری موثر است.

ذیلا رعایت نکات و مواردی که به نظر می رسد می تواند به شما کمک می‌کند تا محیط خانه را برای درس خواندن فرزندتان آماده کنید آورد ه شده است:

 

 

 

جایی برای درس خواندن

بهبود شرایط مطالعه

 

محل مشخصی را در خانه برای انجام دادن تکالیف مدرسه فرزندانتان در نظر بگیرید و برای تمرکز بیش تر و یادگیری بهتر از او بخواهید همیشه در همان محل مطالعه کند و تکالیف مدرسه‌اش را انجام دهد.

انجام تکالیف مدرسه در رختخواب، سر میز غذا و یا در حال تماشای تلویزیون موجب کاهش تمرکز می‌شود.

بهتر است اتاق جداگانه‌ای را برای مطالعه و درس خواندن فرزندتان در نظر بگیرید و در صورتی که این امکان وجود ندارد، گوشه‌ای از خانه را که سر و صدای کمتر، تهویه و نور و روشنایی مناسبی دارد، به این کار اختصاص دهید.

 

 

نظم و ترتیب

 

نظم و ترتیب و تمیزی محیط مطالعه موجب افزایش تمرکز و قدرت یادگیری می‌شود. در ایام امتحان، محیط خانه را تمیز و مرتب نگه‌دارید.

 

شاید لازم باشد فرزندتان را در تمیز نگه‌داشتن اتاق و محل مطالعه‌اش کمک کنید.

 

نظم در ساعات غذا خوردن، خوابیدن و بیدار شدن هم در این کاهش استرس نقش مهمی‌ دارد و لازم است در ایام امتحانات بیشتر به این موضوع اهمیت داده شود و همه افراد خانواده در برقراری این نظم همکاری کنند.

 

نور و روشنایی

 

مطالعه و درس خواندن از فعالیت‌هایی است که برای انجامش به نور و روشنایی مناسب نیاز است نوری بتوان کلمات را به وضوح و بدون نیاز به خم شدن به سمت کتاب از فاصله 30 سانتی‌متری به راحتی مشاهده کرد.

بهبود شرایط مطالعه

 

نور نامناسب موجب خواب آلودگی، نداشتن تمرکز و مشکلات بینایی می‌شود.

نور مهتابی‌های فلورسنت بدترین نوع و نور طبیعی و روشنایی روز بهترین نوع نور برای مطالعه هستند.

بنابراین بهتر است فرزندانتان را تشویق کنید در ساعات روشن روز تکالیفشان را انجام دهند. در صورت نیاز به استفاده از روشنایی مصنوعی، بهتر است از ترکیب نورهای زرد و سفید که شبیه به نور روز است، استفاده شود.  

بهتر است تمام این نور به صورت عمومی‌ و در کل فضای اتاق تامین شود.

در صورت کم بودن نور عمومی ‌اتاق بهتر است برای تامین روشنایی از نور موضعی چراغ مطالعه با لامپ‌هایی با نور زرد استفاده شود. برای دید کافی و نیفتادن سایه دست روی کاغذ نور باید طوری تنظیم شود که از سمت چپ بتابد.

 

 

تغییر چیدمان ویژه امتحان

گاهی وقت‌ها لازم است چیدمان اتاق مطالعه فرزندان را در ایام امتحان تغییر داد. مطالعه نیاز به تمرکز دارد، بنابراین بهتر است اسباب‌بازی‌ها، لوازم، قاب عکس و سایر وسایلی که ممکن است تمرکز فرزندتان را هنگام مطالعه از بین ببرد، به طور موقت از معرض دید او بردارید. این کار را با همکاری و نظر او انجام دهید و اگر فرزندتان سن کمی‌ دارد، برایش توضیح دهید که پس از مرور درس‌ها و آماده شدن برای امتحان می‌تواند با اسباب بازی‌هایش بازی کند.

 

 

 

تماشای تلویزیون

گاهی وقت‌ها دانش‌آموزان برای انجام ندادن تکالیف مدرسه و کم‌کردن استرسی که دارند به دیدن برنامه‌های تلویزیونی پناه می‌برند و ساعت‌ها پای تلویزیون می‌نشینند و حتی برنامه‌هایی را که مناسب سن‌شان هم نیست، تماشا می‌کنند. این طور مواقع بهتر است تلویزیون را از اتاق یا محل مطالعه آن ها بردارید و زمان مشخصی را هم برای تماشای برنامه مورد علاقه‌شان در نظر بگیرید.

 

 

رفت و آمدها و میهمانی‌ها

در ایام امتحانات بهتر است برنامه دید و بازدیدها و میهمانی‌ها را کمی‌تغییر دهید. برای آرامش بیش تر فرزندان درصورت امکان شب‌های امتحان به میهمانی نروید و میهمان دعوت نکنید.

در صورتی که این امکان وجود نداشت، دید و بازدید را به بعدازظهر موکول کرده و برنامه‌تان را طوری تنظیم کنید که در ساعات ابتدایی شب محیط خانه شرایط عادی و آرامی‌داشته باشد.

  

مرکز یادگیری سایت تبیان

[ ۱۳٩۱/۱٠/۱٩ ] [ ۸:٢٠ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهری سویزی گفت: این آزمون امسال با صلابت علمی و سلامت اجرایی بصورت همزمان و یکپارچه درسراسر کشور برگزار می‌شود.
وی ادامه داد:‌ آزمون مذکور در دو حوزه سمپاد و نمونه دولتی برای ورود به پایه‌های اول راهنمایی و اول دبیرستان و هنرستان  به صورت یکپارچه در اردیبهشت ماه  سال 92 برگزار خواهد شد.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان گفت: ‌این حرکت در راستای توسعه کمی و کیفیت بخشی تحولی به مدارس دولتی انجام می‌شود و گامی بلند درجهت آرامش دادن به خانواده‌ها، پاسخگویی به مطالبات به حق جامعه و عملیاتی کردن عدالت آموزشی در کشور است.
سویزی در خصوص آزمون ورودی امسال دوره راهنمایی مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) و نمونه دولتی با اشاره به اینکه 100 درصد محتوای سوالات آزمون از پایه ششم ابتدایی طراحی خواهد شد، ادامه داد: دارا بودن حداقل معدل کل 19  و 16 در پایه پنجم ابتدایی به ترتیب شرط ورود به مدارس سمپاد و نمونه دولتی است.
وی اضافه کرد: براساس دستورالعمل، ثبت‌نام در آزمون استعدادهای درخشان (سمپاد) و نمونه دولتی درمدارس که پایه پنجم آنها مشمول ارزشیابی توصیفی بوده است، عنوان ارزشیابی «خیلی خوب» معادل معدل 19 و برای مدارس نمونه دولتی عنوان ارزشیابی «خوب» معادل معدل 16 تعیین شده است.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان درباره آزمون ورود به پایه اول دبیرستان اظهار کرد: 100 درصد محتوای سوال آزمون از پایه سوم راهنمایی طرح می‌شود و دارا بودن حداقل معدل کل 19 و 15 درسال دوم راهنمایی به ترتیب از شرایط ورود به مدارس سمپاد ونمونه دولتی  می‌باشد.
به گفته وی، حداقل معدل 19 شرط شرکت درآزمون مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) است اما برای ورود به مدارس نمونه دولتی به میزان 20 درصد معدل پایه‌های پنجم ابتدایی و دوم راهنمایی درنمره آزمون موثر خواهد بود.
سویزی از معافیت شرکت در آزمون  دانش‌آموزان پایه سوم راهنمایی مدارس استعدادهای درخشان(سمپاد) برای ورود به دبیرستان خبرداد و تصریح کرد: انتخاب دبیرستان استعدادهای درخشان (سمپاد) برای این گروه از دانش‌آموزان، توسط ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها انجام می‌گیرد.
براساس گفته سویزی هزینه ثبت نام در آزمون ورودی مدارس خاص با رویکرد فناوری وکیفیت بخشی به این مدارس 90000 ریال (معادل نه هزار تومان) تعیین شده است.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان درباره زمان ثبت‌نام آزمون مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) و مراکز نمونه دولتی گفت:‌ براساس برنامه زمانبندی، ثبت‌نام در آزمون ورودی  این مدارس از 5 تا 23 اسفندماه سال جاری انجام می‌شود و مدیران کل آموزش و پرورش استانها مسئولیت اطلاع‌رسانی درخصوص نحوه ثبت‌نام دراین آزمون از طریق شبکه‌های استانی را برعهده دارند.
سویزی بیان کرد: آزمون استعدادهای درخشان (سمپاد) و نمونه دولتی برای ورود به دبیرستان روز پنج شنبه 19 اردیبهشت و آزمون ورود به دوره  راهنمایی این مدارس در روز جمعه 20 اردیبهشت ماه سال 92 راس ساعت 9 صبح بصورت همزمان درکشور برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: ظرفیت های مربوط به آزمون مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) و نمونه دولتی به همراه دفترچه مربوطه  طی هفته آینده به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.


     منبع خبر : وزارت آموزش و پرورش

[ ۱۳٩۱/۱٠/۱٧ ] [ ٩:۳۳ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

از بدرود اشکبار کاروان، چهل غروب گذشته است.
چهل روز پیش، حوالی اندوه، نیزارها ضجه زدند و مثنوی ها با گل های شیون، سرتاسر نینوا را پوشاندند.
هرگز نمی‌توان به اربعین نگاه کرد و آن همه نغمه‌های خاکستری را به یاد نیاورد.
امروز به جای همه یتیمان قافله، اربعین سخن می‌گوید.
اربعین، با بوی خون در مشام و آبله در پا، رسیده است تا بگوید همه اتفاقات سرخ، در راستای شکیبایی زینب بود.
اربعین، شعرهایی با کلماتی خون رنگ در سوگ لاله‌ها آورده است تا بگوید دل بستگی‌های زینب در آن دشت بلاخیز، یکی پس از دیگری پرپر شد.
و حال من  با پیراهنی از گریه در فرات اشک، غسل کرده‌ام ولی نمی‌دانم...
چگونه باید گفت از عشق...
چه باید گفت از درد...
ولی حسین حسین گفتن روبه سوی عاشقانه‌ترین لحظه‌ها، یعنی که تنها تو را دوست دارم.

[ ۱۳٩۱/۱٠/۱۳ ] [ ۱٠:۳٠ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

9 دی تنها یک روز نیست.
9 دی فقط یک اتفاق نیست.

 9 دی یک تاریخ است به وسعت قلب‌های یک ملت.

 9 دی یک شور است، ایجاد شده از شعور.

 9 دی روزیست که نشان داد ماجراهای کوفه، از علی تا مسلم بن عقیل و پیمان‌شکنانش برای مردم این سرزمین تکرار نخواهد شد.

 9 دی نشان داد که ولایتمداری یعنی چه.

 و 9 دی روزیست که در تاریخ ماندگار شد.
برای همیشه،
برای افتخار همه‌ی نسل‌ها.

 

[ ۱۳٩۱/۱٠/۱٠ ] [ ٩:٥٢ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

معلم می‌تواند با به کارگیری شیوه‌‌های مناسب زمینه رشد خلاقیت در دانش آموزان را فراهم کند. مواردی که در این مطلب آورده شده، از جمله این روش‌ها است.

1- استفاده از مغایرت‌ها

 

ارائه مطالبی که خلاف باورهای مرسوم و عمومی علمی باشد. مثلاً معلم در درس علوم از دانش‌آموزان بخواهد که نظریات قدیمی را رد کنند و بدین ترتیب دانش آموزان را بر انگیزاند تا چیزها را ارزیابی کنند و راه‌های جالبی برای آزمودن و اثبات کردن مسائل بیابند.

2- استفاده از تمثیل

معلم به دانش آموزان کمک کند تا با استفاده از چیزهایی که قبلاً می‌دانستند، در موقعیتی مشابه، به اطلاعات، حقایق و اصول تازه‌ای دست یابند. به آن‌ها نشان داده شود که چگونه محصولات علمی بر اساس موقعیت‌های مشابه شکل گرفته‌اند.

3- توجه دادن به کمبودها و خلأ موجود در دانش

از دانش آموزان خواسته شود به جای آنکه به دانستنی‌های انسان بپردازند، آنچه را که برای انسان مجهول مانده است بررسی کنند. مهارت‌های دانش آموزان را برای جست و جوی شکاف‌ها، ناشناخته‌ها و مجهولات توسعه دهند.

معلم باید از دانش آموزان بخواهد تا تمام تعاریف ممکن یک مسئله و همچنین موارد نقض آن را جستجو کنند.

4- تقویت تفکر درباره امکانات و احتمالات

فرصت‌هایی ایجاد شود تا با سۆال‌هایی مانند «چطور»، «اگر»، «از چه راه‌هایی»، پاسخ داده شود و حتی خود وادار به پاسخ دادن به آن شود.

5- استفاده از سۆال‌های محرک

معلم باید بیشتر به گزاره‌های پرسشی که نیاز به درک عمیق دارد، توجه کند و از سۆال‌هایی که نیاز به ترجمه، تفسیر، تعریف، اکتشاف و تجزیه و تحلیل دارد، استفاده نماید.

ایجاد تفکر خلاق در دانش آموز

 

6- ایجاد فرصت‌هایی برای دانش آموزان تا رازهای هر چیز را جستجو کنند.

7- تشویق به مطالعه درباره افراد خلاق

8- تقویت تعامل دانش آموزان با اطلاعات قبلی

ایجاد فرصت‌هایی برای دانش آموزان تا با اطلاعاتی که دارند بازی کنند و به آن‌ها کمک کنند و فرصت دهند تا بتوانند با استفاده از حقایق و اطلاعاتی که قبلاً آموخته‌اند، کارهایی را تجربه کنند.

9- تقویت مهارت‌های مطالعه خلاق

از دانش آموزان خواسته شود به جای آنکه بگویند چه خوانده‌اند، مطالبی را که در نتیجه خواندن و فهمیدن به دست آورده‌اند، بیان کنند.

بنابراین معلم باید موقعیت یادگیری را با بیان نکته‌ای آغاز کند و سپس دست نگه دارد و اجازه دهد که دانش آموزان، خودشان با اطلاعات همراه و درگیر شوند، این روش خوبی است که منجر به یادگیری خود هدایتی می‌شود.

 

منبع :باشگاه کاربران تبیان

[ ۱۳٩۱/۱٠/٩ ] [ ۱٠:۳٥ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

در اواخر سال 1390 شبکه ملی مدارس رسماً به بهره‌برداری رسید و 35 هزار مدرسه تا پایان سال به این شبکه متصل شدند. هم‌اکنون نیز تلاش بر این است که در فاز سوم پیاده‌سازی این طرح ملی، تا پایان امسال بیش از 40هزار مدرسه به شبکه ملی مدارس و در نهایت به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

 تأمین و فراهم کردن امکان اتصال تمامی واحدهای آموزشی در سراسر کشور به شبکه ملی اطلاعات، ویژگی نهایی طرح شبکه ملی مدارس است که قابلیت دسترسی به اینترنت، اینترانت داخلی و سرویس ترکیبی توأم روی یک بستر و تجهیز و هوشمندسازی 1600 مدرسه در سراسر کشور را عملیاتی می‌کند.


ادامه مطلب
[ ۱۳٩۱/۱٠/٧ ] [ ٧:٢٥ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

 دانش آموزان زیادی با اضطراب امتحان درگیر هستند. امید توکلی، روانشناس و مشاور مدرسه اعتقاد دارد اضطراب شب امتحان چیزی نیست که واقعا شب امتحان پدید آمده باشد. این مساله در مدتی طولانی شکل می‌گیرد و گاهی حتی ریشه در شخصیت کودک دارد. این مشاور تحصیلی اعتقاد دارد سن، جنس، توقعات والدین و خانواده و دوستان و آنچه کودک مطالعه می‌کند، می‌تواند با اضطراب امتحان ارتباط داشته باشد.

سن، جنس، توقعات والدین و خانواده و دوستان و آنچه کودک مطالعه می‌کند، می‌تواند با اضطراب امتحان ارتباط داشته باشد.توکلی اعتقاد دارد: کسانی که دچار اضطراب امتحان می‌شوند،
اغلب کمال‌طلب هستند و فکر می‌کنند هیچ وقت دانسته‌هایشان کافی نیست. آنان بر اثر عوامل گوناگون دچار وسواس فکری و عملی می‌شوند و گاهی نسبت به خود دیدگاهی منفی دارند و فکر می‌کنند باید بهتر از این‌که هستند، باشند.

این کودکان اعتماد به نفس کمی دارند و فکر می‌کنند هرگز موفق نمی‌شوند و حتی گاهی فکر می‌کنند دیگران از آنها بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند و تصور بسیار حیاتی بودن موفقیت در آزمون برای رقابت و جلب توجه، آنان را به اضطراب می‌افکند.

سیما شهابی، مادر یک کودک 9 ساله است. او می‌گوید: کودکم مدام نق می‌زند که آنچه معلم می‌خواهد فراتر از توان اوست. او پیش از هر امتحان نکاتی از بی‌عدالتی معلم و سختی دروس می‌گوید که کسی از او توقع نداشته باشد 20 بگیرد. اما خود او این توقع را دارد و همین او را دچار نگرانی می‌کند.اضطراب امتحان تا حدود زیادی با
افکار منفی و ارزیابی‌های بدبینانه از امتحان ارتباط دارد.
این مشکل در میان فرزندان پیش‌دانشگاهی شما ممکن است بروز کند. سهیل ناصری، دانش‌آموز 17 ساله می‌گوید: ‌همه فکر می‌کنند کنکور سد بزرگی است.
در تصحیح سوال و جواب‌ها اشتباه رایانه‌ای امکان‌پذیر است و عبور از سد کنکور کار
دشواری است. این تصور باعث نگرانی تعداد زیادی از داوطلبان کنکور می‌شود. خود من را هم خیلی‌وقت‌ها با شک و تردید در نحوه برگزاری و ارزیابی پاسخ‌ها روبه‌رو
می‌کند.
توکلی، مشاور تحصیلی عادت‌های بد مطالعه و نداشتن تمرکز حین مطالعه را یکی دیگر از دلایل اضطراب می‌داند. خصوصا اگر
با مطالعه و مرور نا‌کافی درس‌ها در فاصله‌ای نزدیک به امتحان توام باشد.
روان‌شناسان اعتقاد دارند، اضطراب امتحان یک ویژگی و خصیصه شخصیتی است که از ساختار
شخصیتی و شناختی فرد نشأت می‌گیرد. درونگرایی با اضطراب رابطه مثبتی دارد و
دانش‌آموزان درونگرا این حس ناخوشایند را بیشتر تجربه می‌کنند.

اما این دلیل نمی‌شود که
نقش خانواده را در ایجاد این اضطراب نادیده بگیریم.

سهیلا می‌گوید: خانواده‌ام،
برادرم را با هوش و زرنگ می‌دانند که هیچ احتیاجی به درس خواندن زیادی ندارد. او
براحتی می‌تواند امتحاناتش را پشت سر بگذارد. البته به نظر من اینها فقط تصور است.

من همیشه با او مقایسه
می‌شوم، گرچه در برخی دروس خیلی بهتر از او هستم، والدینم انتظار دارند در ریاضیات
و درس‌هایی مثل فیزیک و شیمی به خوبی او باشم. اما از او انتظار ندارند در نقاشی و
ادبیات مثل من باشد.

آنها مدام به من می‌گویند،
اگر خوب درس نخوانی به هیچ جا نمی‌رسی. من ناچارم برای برآوردن انتظارات آنان و
رقابتی کشنده با برادرم همیشه در تلاش باشم.

انتظارات بیش از حد و
حساسیت والدین به نتایج امتحان فرزندانشان، می‌تواند اضطراب امتحان را در
دانش‌آموزان افزایش دهد. سطح انتظارات و توقعات والدین و معلمان چنانچه با توانایی
و امکانات دانشجویان و دانش‌آموزان متناسب نباشد و انتظاراتی نابجا و غیرمنطقی از
آنان داشته باشند، باعث افزایش اضطراب امتحان می‌شود.نتایج یک پژوهش که از سوی
پژوهشگاه جهاددانشگاهی صورت گرفته، نشان می‌دهد، هرچه نوجوانان از نفوذ خانواده خود
فاصله گرفته و تمایزیافتگی بیشتری داشته باشند، میزان اضطراب امتحان آنها کمتر
خواهد بود.

در همین پژوهش، محققان
دریافتند میانگین اضطراب امتحان هنگامی که والدین واکنش تند و شدید نشان می‌دادند،
نسبت به سایر موارد به نحو قابل توجهی بالاتر بود و کمترین اضطراب امتحان در واکنش
تشویقی والدین مشاهده شد. این امر از پیش قابل انتظار بود، چنانچه رابطه والدین با
نوجوانان، رابطه حمایت کننده باشد و به آنها اجازه اشتباه کردن و یادگیری از
اشتباهات را بدهد، رابطه مناسب به شمار می‌رود که باعث تکامل فرد می‌شود.اما ماجرا
با خانواده‌ها پایان نمی‌یابد. خوب است بدانید محیط درسی و تحصیلی نیز در این رابطه
عامل مهمی به شمار می‌رود.

اگر دانشجویی با اطمینان
خاطر و راحتی فکر در جلسه امتحان با فضایی مناسب حاضر شود، شانس موفقیت او در
امتحان بیشتر است تا آن‌که با ترس و بی‌اعتمادی نسبت به محیط کلاس و استاد در جلسه
امتحان شرکت کند. روش‌های خشک تدریس، وضعیت نامناسب کلاس و ... از جمله مسائلی
هستند که می‌توانند بر عملکرد تحصیلی و اضطراب امتحان تأثیر منفی
بگذارند.

تحقیقات نشان می‌دهد ازدحام
و شلوغی کلاس نیز می‌تواند بر بار اضطراب دانش‌آموز بیفزاید. واکنش تند و شدید
مدرسه نسبت به افت و عملکرد تحصیلی نیز می‌تواند نتایج معکوسی به
بارآورد.

به نظر می‌رسد آرامش روحی روانی در خانواده و
مدرسه، می‌تواند کودک را به سطحی منطقی از رقابت و تلاش برساند، بی‌این‌که اضطراب
امتحان را به او تحمیل کند. البته به شرطی که برنامه‌ریزی درسی درستی پیش گرفته
باشد.(جام جم آنلاین)

[ ۱۳٩۱/۱٠/٤ ] [ ۸:٤۱ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]
[ ۱۳٩۱/۱٠/۳ ] [ ۸:٥۳ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

چهارشنبه 22/9/91 کار پاکت گذاری سؤالات الکترونیکی امتحانات پایه ی سوم متوسطه و پیش دانشگاهی نوبت دیماه جهت ارسال به مراکز آموزش و پرورش استان های سراسرکشور انجام شد

آقای عرفی مدیر این مرکز ضمن بازدید از روندکار، تهیه و ارسال به موقع سؤالات به مراکز استانها را نتیجه ی تلاش بی وقفه ی تمامی همکاران مرکزدر چند ماه گذشته عنوان نموده و از زحمات آنان تقدیربعمل آورد. لازم به یادآوری است در این مرحله پس از آخرین بررسی های سؤالات امتحانی و تصحیح احتمالی نکات علمی ، نگارشی و چاپی توسط کارشناسان ، این سؤالات در نرم افزار مربوط بارگذاری و پس از رمزگذاری به تفکیک حوزه های تصحیح پاکت گذاری و آماده تحویل به استان ها گردید.

منبع مطلب: پرتال مرکز سنجش وزارت آموزش وپرورش

[ ۱۳٩۱/۱٠/۱ ] [ ٥:٥٤ ‎ب.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

لینک های مفید
امکانات وب

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

خدمات وبلاگ نویسان جوان

Check Google Page Rank Online User
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
Online User

نیت کنید و اشاره فرمایید