مدیرمجتمع آموزشی مدارس دانشگاه صنعتی اصفهان
سال همدلی وهمزبانی دولت وملت را پاس می داریم
قالب وبلاگ

محمدابراهیم محمدی،با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی برای دانش‌آموزان و فرهنگیان در راستای عفاف و حجاب  پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: در حوزه دانش‌آموزی با در نظر گرفتن مسائلی که در حوزه عفاف و حجاب وجود دارد برنامه‌های متناسبی را در نظر گرفته‌ایم که می‌توان از جمله آن به برنامه «حساس‌زایی» اولیاء به موضوع حجاب دانش‌آموزانی که نیاز است به حجاب توجه بیشتری داشته باشند، اشاره کرد.

وی افزود: برنامه‌های حجاب و عفاف منجر می‌شود تا اگر احیاناً  والدین دانش‌آموزی نسبت به رعایت پوشش فرزند خود در بیرون از مدرسه کم توجه است، توجه بیشتری داشته باشد.

مدیرکل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش بیان کرد: بر همین اساس برنامه‌ای در جهت عبرت‌آموزی دانش‌آموزان از افرادی که با عدم رعایت حجاب و عفاف دچار معضلات و مشکلات اجتماعی شده‌‌اند و از جایگاه ارزشمندی که به لحاظ اخلاقی، درسی و توانمندی‌های علمی و هنری داشتند، سقوط کرده‌اند در نظر گرفته شده است که می‌تواند به عنوان تلنگری برای دانش‌آموزان باشد.

محمدی با بیان اینکه در نظر داریم در سال آینده به مدارس اجازه ‌دهیم که برای تهیه لباس فرم دانش‌آموزان با بنگاه‌‌های تولیدی قرارداد ببندند، گفت: بر اساس طرحی در نظر داریم برای همکارانی که در مدارس فعالیت می‌کنند، لباس فرم تهیه شود.

وی ادامه داد: در بحث پوشش و حجاب باید مقررات و آیین‌نامه‌های مبتنی بر اهداف مدرسه را بپذیریم؛ وقتی قرار است اولیاء، دانش‌آموز را برای ثبت‌نام به مدرسه بیاورند باید بپذیرند که مدرسه در این زمینه آیین‌نامه و قانون دارد یا وقتی دانش‌آموزی قرار است در مدرسه ثبت‌نام کند ملزم است که به قوانین مدرسه در بحث پوشش و حجاب پایبند باشد.

مدیرکل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش اضافه کرد: یکی از برنامه‌هایی که در سال تحصیلی آینده اجرا خواهد شد نصب منشور پوشش در مدارس است تا افرادی که در مدرسه ثبت‌نام می‌کنند نخست این منشور را قبول داشته باشند.(فارس)

[ ۱۳٩۱/۳/۳٠ ] [ ٢:٥٢ ‎ب.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اعلام خبر ارائه بسته‌های حمایتی به موسسان مدارس غیردولتی‌ راهنمایی برای سال تحصیلی جدید گفت: براساس این بسته حمایتی، تغییر مجوز دوره راهنمایی به ابتدایی در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود.

فرشته حشمتیان در گفت‌وگو با ایسنا، با تشریح برنامه‌های حمایتی این سازمان افزود: به منظور اجرای نظام جدید 3ـ3ـ6 و حذف پایه اول راهنمایی در سال تحصیلی جدید، این سازمان حمایت‌های ویژه‌ای از موسسان مدارس راهنمایی غیردولتی دارد.


ادامه مطلب
[ ۱۳٩۱/۳/٢٧ ] [ ۱٢:٥۱ ‎ب.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

وزیر آموزش و پرورش، با تاکید بر اهمیت علم آموزی و به روز شدن اطلاعات معلمان، گفت: دانشگاه فرهنگیان، همانند قلب تپنده و دهلیز برای آموزش و پرورش است و بعد از این، جایگاهی برای برگزاری دوره های ضمن خدمت و به روز کردن اطلاعات معلمان می شود.

 

 به گزارش روز پنجشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، حمیدرضا حاجی بابایی در جمع مدیران و اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش، افزود: با استعداد ترین افراد باید وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان در سال جاری 25 هزار دانشجو جذب خواهد کرد، اظهار داشت: این دانشگاه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز برای جذب دانشجو برنامه ریزی کرده است.

حاجی بابایی، همچنین با بیان اینکه تاکنون 40 قانون در شورای آموزش و پرورش مصوب شده است، گفت: این قوانین بصورت کتاب چاپ خواهد شد.

وی ادامه داد: باید همه توان خود را به کار گیریم و تحولات را بپذیریم و در اجرای آن ها کوشا باشیم تا لبخند رضایت بر لبان رهبر معظم انقلاب اسلامی بنشیند.

وی همچنین تصریح کرد: مدرسه باید مجموعه ای از دارالقرآن، سالن اجتماعات، نمازخانه، سالن های ورزشی و غیره باشد تا "مدرسه ای که دوست دارم"، ایجاد شود و این مدرسه کانون فرهنگی محله خواهد بود.

منبع: جام حم آنلاین

[ ۱۳٩۱/۳/٢٥ ] [ ۳:٤٢ ‎ب.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

وزیر آموزش و پرورش، با تاکید بر اهمیت علم آموزی و به روز شدن اطلاعات معلمان، گفت: دانشگاه فرهنگیان، همانند قلب تپنده و دهلیز برای آموزش و پرورش است و بعد از این، جایگاهی برای برگزاری دوره های ضمن خدمت و به روز کردن اطلاعات معلمان می شود.

  به گزارش روز پنجشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، حمیدرضا حاجی بابایی در جمع مدیران و اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش، افزود: با استعداد ترین افراد باید وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان در سال جاری 25 هزار دانشجو جذب خواهد کرد، اظهار داشت: این دانشگاه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز برای جذب دانشجو برنامه ریزی کرده است.

حاجی بابایی، همچنین با بیان اینکه تاکنون 40 قانون در شورای آموزش و پرورش مصوب شده است، گفت: این قوانین بصورت کتاب چاپ خواهد شد.

وی ادامه داد: باید همه توان خود را به کار گیریم و تحولات را بپذیریم و در اجرای آن ها کوشا باشیم تا لبخند رضایت بر لبان رهبر معظم انقلاب اسلامی بنشیند.

وی همچنین تصریح کرد: مدرسه باید مجموعه ای از دارالقرآن، سالن اجتماعات، نمازخانه، سالن های ورزشی و غیره باشد تا "مدرسه ای که دوست دارم"، ایجاد شود و این مدرسه کانون فرهنگی محله خواهد بود.

منبع: جام حم آنلاین

[ ۱۳٩۱/۳/٢٥ ] [ ۳:٤٢ ‎ب.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]
عامل ترس از نتیجه یکی از مهم‌ترین عواملی است که در نتیجه یک آزمون خواسته یا ناخواسته تأثیرگذار است. هرچه آزمون از حساسیت بیشتری برخوردار باشد و برایتان مهم‌تر باشد (مثلاً آزمونی که برای آن زحمت بیشتری کشیده‌اید و هر چه سنگ داشتید تمام‌تر گذاشته‌اید) تاثیر این فاکتور یعنی ترس از نتیجه، پررنگ‌تر ظاهر می‌شود، به همین خاطر است که بعضی‌ها می‌گویند انگار هرچه کمتر می‌خوانم نتیجه‌ام بهتر است!

 

این گفته درست است! چون گفتیم نتیجه آزمون تحت تأثیر عوامل بسیاری است مانند:

اطلاعات علمی

سرعت

ترس از زمان

ترس از نتیجه آزمون

در حالتی که شخص، با مطالعه بسیار و توقع خیلی بالا سرجلسه می‌رود، در حقیقت پارامتر اطلاعات علمی او افزایش یافته است اما به همان اندازه پارامتر ترس از نتیجه آزمون هم بالا رفته است. در صورتی که در چنین وضعیتی اگر روزهای قبل امتحان چندبار در منزل از خودتان امتحان بگیرید و درصدگیری کنید، به خاطر بالا رفتن ضریب اطمینانتان، با اعتماد به نفس بیشتری در جلسه حاضر خواهید شد.

البته همه اینها که گفتیم، از اول فیلم بود و قسمتی از سرجلسه و حاشیه‌های تأثیرگذار به صحنه رقت‌آور دیدن کارنامه، آنچه مهم است و فیلم را به یک فیلم فارسی واقعی تبدیل می‌کند، ادامه فیلم از بعد دیدن کارنامه و اتفاق‌های بعدی آن است القصه:...

دوباره بر می‌گردیم به صحنه اول فیلم و ادامه داستان

.... اصلاً خر ما از کُرگی دم نداشت، یه نگاهی به تراز عمومی 5400 یه نیم‌نگاهی به تراز اختصاصی 5200 و یه چشم و ابروی کج و کوله به تراز کل!

و بعد شما و تصویر یک عکس سیاه و سفید بریده شده 4×6 در یک قاب 4×3 و بعد یک فرار و یک قرار اس‌ام‌اسی و یه گشت و گذار ام‌ام‌اسی روز آزمون تمام می‌شود، در پی آن: یک هفته مطالعات فِس‌فِسی.

(مهدی عزیزآبادی / مشاور تحصیلی)جام جم

[ ۱۳٩۱/۳/٢٤ ] [ ٥:٢۳ ‎ب.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]
جام جم آنلاین: اخیراً تحقیق دقیقی روی چگونگی یادگیری و تصمیم‌گیری انجام شده است. این تحقیق نشان می‌دهد یک فکر یا یک ایده جدید درون مغز درست مانند یک عنکبوت عمل می‌کند درواقع این فکر یا ایده جدید به صورت ظاهری یک شبکه پیچیده از دانش را ایجاد می‌کند.

عکس‌های گرفته شده از مغز هنگام یادگیری دقیقا نشان می‌دهد زمانی که چیزی را یاد می‌گیریم، نورون‌های مغزی درحال رشد و تشکیل اتصالات جدید هستند.

این به خودی خود جالب است، ولی چیزی که از این هم جالب‌تر است این که شکست نیز می‌تواند همین کار را با مغز انجام دهد. بله درست است! شکست می‌تواند مغز شما را تقویت کند.

کارول دویک، روان‌شناس دانشگاه استنفورد تحقیقی به وسیله ثبت امواج مغزی با موضوع رشد و ثبات مجموعه ذهنی و عملکرد آن روی افرادی با مجموعه ذهنی ثابت و ضریب هوشی یکسان انجام داده است.

او ترتیبی داد که گروهی از افراد تحت آزمایش وی در یک وظیفه یا کار معین شکست بخورند، سپس آنها را دعوت به تمرکز بیشتر برای پیداکردن اشتباهاتشان کرد و پس از آن دوباره از آنها تست جدیدی گرفت و مشاهده کرد که در مواجهه با تست بعدی این افراد دارای پیشرفت قابل توجهی بودند. در واقع ذهن آنها به نسبت قبل رشد کرده بود.

اما گروهی که هرگز با شکست و پس از آن تمرکز برای پیداکردن اشتباهاتشان مواجه نشده بودند در تست‌های انجام شده، پیشرفت خاصی از خودشان نشان ندادند یا پیشرفت آنها بسیار کم بود.

آنتوان بچارا، استاد روان‌شناسی و مغز و اعصاب دانشگاه جنوب کالیفرنیا تحقیق کارول دویک را در سطحی بالاتر ادامه داد.

او دو مکان مجزا و هم اندازه درقسمت جلوی قشر مغز درست در پشت استخوان پیشانی را کشف کرد.

وی می‌گوید: یکی از این دو ناحیه مسوول احساس ترس از شکست و دیگری مسوول ایجاد احساس اشتیاق برای رسیدن به موفقیت است.

وی اظهارداشت: در برخورد با شرایط خاص مثل انجام یک ریسک، بین این دو ناحیه حالتی مثل مناظره بر سر انجام عمل و ترس از شکست رخ می‌دهد.

البته این با آن چیزی که در مورد نزاعی که بین دو فرشته خیر و شری که روی شانه‌هایمان درمی‌گیرد متفاوت است. چون هیچ‌کدام از این دو نقطه مغزی پیروز نمی‌شوند. در بین این دو نقطه مغزی همیشه یک حالت تعامل ایجاد می‌شود که منجر به گرفتن تصمیم، ایده یا فکری جدید می‌شود.

گرچه باید دراین رابطه تحقیقات بیشتری انجام بگیرد، اما این دو مرکز فیزیکی می‌تواند همان مراکز تولید مجموعه ذهنی دویک باشد. توجه کنید این دو مرکز در برخورد با شکست نیز مانند برخورد با یک شرایط جدید یا یک ریسک جدید عمل می‌کند.

ما همیشه می‌دانستیم که مردم می‌توانند از اشتباهاتشان درس بگیرند، اما اکنون دقیقا می‌دانیم که چگونه و در کجای مغز این اتفاق می‌افتد.

یادتان باشد:

یک مغز با عملکرد طبیعی از شکست به عنوان یک فرصت برای یادگیری و تقویت خودش، استقبال می‌کند.

با توجه به دستاوردهای تحقیقات فوق به این نتیجه می‌رسیم که اگر شما در حل تست‌ها و نمونه سوالات یا حتی اگر در کنکورهای آزمایشی در ماه آخر قبل از کنکور شرکت کرده‌اید و نتایج مطلوب و ایده‌آلی به دست نیاورده‌اید، این امر می‌تواند در رشد بیشتر شما و دستیابی به نتایجی خارق‌العاده در کنکور سراسری، نقش مؤثری داشته باشد، به شرط آن که با ذهنیت مثبت کار را ادامه دهید و با آسیب‌شناسی صحیح، مشکلات درسی خود را حل و با روحیه‌ای فوق‌العاده از زمان باقیمانده به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

رامین نیک‌خو - مشاور تحصیلی

[ ۱۳٩۱/۳/٢٢ ] [ ٩:٤۳ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

قریباً بدون استثناء، معلمین حل کشمکش‌ها را به صورت برد و باخت می‌بینند و این مسأله در مرکز موضوع انضباط در مدرسه قرار دارد. معلمین احساس می‌کنند که یکی از دو روش را باید به کار گیرند یا سخت‌گیر باشند یا آسان‌گیر، آن ها رابطه معلم - شاگردی را به صورت یک جدال قدرت می‌بینند یعنی نوعی رقابت یا جنگ.

بنابراین با این نگاه، دانش‌آموزان هم معلمین خود را به صورت دشمنان طبیعی می‌بینند، که باید در مقابل آن ها بایستند و مقاومت کنند.

در این کشمکش‌ها، بیش‌تر معلمین سعی می‌کنند طوری رفتار کنند که برنده باشند یا حداقل نیازند و برخی از معلمین نیز که از داد و بیداد متنفرند، احساس می‌کنند باید تسلیم دانش‌آموزان بشوند.

در این جا، شیوه‌ای که معلم حتماً می‌خواهند برنده باشد را روش 1 می‌نامیم و شیوه‌ای را که معلم تسلیم می‌شود را روش 2 می‌نامیم. معمولاً یا از روش 1 استفاده می‌کنند یا روش 2 و یا این که بین دو روش نوسان دارند و هم‌چنین هیچ روش جایگزینی برای این دو روش نمی‌شناسند.

در واقع کم‌تر معلمی، نسبت به روشی که استفاده می‌کند، آگاهی دارد. در ادامه، توضیحات بیش‌تری در مورد هر یک از این دو روش ارائه می‌دهیم.


ادامه مطلب
[ ۱۳٩۱/۳/٢٠ ] [ ۱٠:٢۸ ‎ب.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

استشمام عطر خوش بوی عید از پنجره ملکوت  گوارای وجودتان باد

میلاد مولود کعبه  حضرت علی (ع) وروز پدر بر شما مبارک باد

[ ۱۳٩۱/۳/۱٥ ] [ ۱۱:٤٠ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

من به خال لبت ای دوست
گرفتار شدم


یاد وخاطره
آن یار سفر کرده
،آن پیر فرزانه انقلاب ، آن شیفته حق وولایت
حضرت امام
خمینی (ره)
گرامی
باد


فرا رسیدن سالگرد ارتحال
رهبر کبیر انقلاب را بتسلیت عرض می نمایم

[ ۱۳٩۱/۳/۱۳ ] [ ۱۱:٢٧ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

علی فرهادی رئیس مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش اعلام نمود:

به منظور حضور هرچه گسترده تر دانش آموزان وفرهنگیان در مراسم سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) شنبه 13 خردادماه تمامی مدارس کشور تعطیل می باشد.

[ ۱۳٩۱/۳/٩ ] [ ٧:۳٩ ‎ب.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

جشنواره‌های مختلفی به مناسبت‌های گوناگون در کشور برپا می‌شود، اما رویدادهای حوزه دیجیتال و فناوری اطلاعات و ارتباطات از شور و شوق بیشتری برخوردار است، چرا که این جشنواره‌ها علاوه بر نمایش توانمندی‌های داخلی در عرصه فناوری اطلاعات، فرصتی عالی برای متخصصان و فعالانی به‌شمار می‌رود که هیچ فضایی جز جشنواره را برای معرفی خدمات، محصولات و تخصص‌هایشان در اختیار ندارند.
27 اردیبهشت 91، همزمان با روز جهانی ارتباطات، دومین جشنواره ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد. برگزاری این جشنواره بهانه‌ای شد تا با دبیر جشنواره، دکتر محمدعلی فرقانی، معاون وزیر و رئیس هیأت‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت‌وگو کنیم تا شما با این جشنواره و اهداف و سیاست‌های آن بیشتر آشنا شوید

 

جشنواره فاوا برای چه برگزار شد؟

تحولات 3 دهه اخیر حاکی است که این تحولات نسبت به گذشته تفاوت اساسی داشته است، به‌طوری‌که زندگی بشر از عصر تولید انبوه به عصر ارتباطات نامحدود و مدیریت اطلاعات و دانش ارتقا یافته و تمامی فرآیندها و فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، صنعتی، سیاسی و روابط اجتماعی، جوامع را تحت تأثیر تغییرات اساسی و پایه‌ای قرار داده که علت اصلی این اختلاف‌ها مربوط به انقلابی است که در چند دهه اخیر به واسطه حضور فناوری اطلاعات و ارتباطات رخ داده است.

برهمین اساس به‌نظر می‌رسد باتوجه به نفوذ این فناوری در تمام بخش‌های زندگی بشری و به منظور ایجاد رفاه بیشتر در سطح جامعه، باید فضای تعامل و همکاری بین فعالان حوزه مهندسی ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم شود.

از سوی دیگر، باید زمینه مناسب برای عرضه دستاورد فعالیت‌های افراد حقیقی و حقوقی فراهم و خدمات الکترونیک در سطح جامعه فراگیر شود. در واقع جشنواره فاوا به صورت سالانه و با درنظر گرفتن اهمیت موضوع و همچنین به منظور تحقق سیاست‌هایی که در جهت توسعه فناوری اطلاعات در کشور تعریف شده است، برگزار می‌شود.

تحرک بخشیدن به فعالیت‌های رسانه‌ای الکترونیک و افزایش آگاهی بخشی به جامعه، فرهنگسازی مناسب و تکریم بزرگان و نخبگان عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و رقابت‌پذیری و ایجاد فضای رقابتی در همه بخش‌ها بویژه دانشجویی، از دیگر سیاست‌هایی است که جشنواره ملی فاوا براساس آن شکل گرفته است.

برهمین اساس معتقدیم این جشنواره می‌تواند باعث ایجاد روحیه و انگیزه مضاعف، وفاق و همدلی و عامل تحرک بیشتر فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شود و به نوعی تقدیر از زحمات و تلاش‌های این جوانان و اندیشمندان عزیز و غیور ایرانی باشد.

جام جم آنلاین

[ ۱۳٩۱/۳/٧ ] [ ۱۱:٢۱ ‎ب.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

گودرز شاه‌مرادی معاون پشتیبانی دفتر مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت:

مدارس غیرانتفاعی باید بتوانند ظرفیت‌های حقیقی خود را بشناسند و آنها را با کم‌ترین زمان و کم‌ترین هزینه به دانش‌آموزان انتقال دهند.

وی فعالیت‌های فرهنگی را به چند دسته تقسیم کرد و هنجارها، ارزش‌ها، عقاید، باورها و نمادها را از جمله آنها دانست و خاطرنشان کرد: وظیفه آموزش و پرورش این است که هم میراث گذشتگان را حفظ کند و هم در حال تحول و نوآوری باشد.

معاون پشتیبانی دفتر مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش کشور تأکید کرد: شایسته است نام مدارس غیرانتفاعی یا غیردولتی را به مدارس مردمی تغییر دهیم و هرچه بیشتر در راه گسترش و توسعه این مدارس گام برداریم.


ادامه مطلب
[ ۱۳٩۱/۳/٥ ] [ ۸:۳٠ ‎ب.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در آموزش و پرورش به روی حوزه‌های علمیه باز است، گفت: نظام برنامه‌ریزی درسی باید براساس آموزه‌های دینی باشد.

وی در ادامه با اشاره به سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: سند تحول یکی از اسنادی است که سال‌ها قبل آرزوی تدوین آن را داشتیم و مقام معظم رهبری فرمودند که تحول باید در آموزش و پرورش صورت بگیرد و خروجی آن دانش‌آموزانی دیندار، ایران دوست و آماده کار و تلاش باشد.

 

محمدیان ابراز داشت: در این سند هدف اصلی تربیت دانش‌آموزانی است که به مراتبی از حیات طیبه دست پیدا کنند.

وی در خصوص فصول طراحی شده در این سند گفت: در هر فصلی که تنظیم شده 132 راهکار برای اهداف کلان در نظر گرفته شده است و خروجی آن نیز شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و رسیدن آن‌ها به حیات طیبه خواهد بود.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش از تدوین برنامه درسی ملی خبر داد و گفت: این موضوع به عنوان نقشه جامع تولید محتوایی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان داشت: از سال قبل همسو‌سازی با برنامه درسی و سند تحول را آغاز کردیم و پایه اول ابتدایی مورد اصلاح قرار گرفت و امسال نیز با اهتمام آموزش و پرورش پایه دوم و ششم ابتدایی نیز بر اساس سند تحول خواهد بود.

محمدیان با اشاره به کتاب مفاتیح الحیاة گفت: در نمایشگاه بین‌المللی کتاب شاهد رونمایی کتاب مفاتیح الحیاة بودیم که یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها بود و توسط آیت‌الله جوادی آملی تألیف شده است.

وی بیان داشت: شاگردان وی در تدوین برنامه دروس ملی همکاری داشتند و از همان مفادی استفاده کردند که در مفاتیح الحیاة آمده است.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: باید حوزه‌های ما حوزه علوم انسانی را که موازی با مبانی وحیانی است در نظر گرفته و به مبانی درسی اضافه کنند.

محمدیان گفت: آموزش و پرورش توزیع کننده علوم است نه تولید کننده علم و آموزش و پرورش زبان نسل جدید را می‌شناسد و برای کار کردن با آن‌ها آماده است.

وی اظهار داشت: منابع زیادی داریم که باید به فرآورده تبدیل شوند و این فرآورده اگر در دسترس آموزش و پرورش قرار گیرد ما می‌توانیم از آن استفاده کرده و مطالب لازم در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.

معاون وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در عرصه تبلیغی نیازمند کمک حوزه هستیم، بیان داشت: حوزه در اسلامی کردن علوم باید وارد شود.

محمدیان گفت: در این دو سال اخیر با همت وزیر آموزش و پرورش مدارس قرآنی و فعالیت‌های دینی توسعه یافته و شعائر دینی بزرگ داشته شده و اقدامات صورت گرفته قابل قیاس با گذشته نیست اما باید در کنار این با کمک حوزه‌های علمیه تغییر جوهره علوم غیر دینی به علوم دینی محقق شود.

وی با بیان اینکه نظام برنامه‌ریزی درسی باید براساس آموزه‌های دینی باشد، گفت: اگر از حوزه هنرمندی می‌خواهیم، این است که در اسلامی کردن علوم و تعلیم و تربیت اسلامی و ساختن نهادهای علمی و تربیتی برای تربیت نسل در دهه‌های آینده به صورت مستمر وارد شود.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش گفت: در کتاب‌ها آمده باران بارید، باد وزید و انسان خلقت شد اما گفته نمی‌شود که فاعل کیست؛ این موضوع در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته است که باید بیان شود تمام این کارها توسط خداوند انجام می‌شود.

[ ۱۳٩۱/۳/۱ ] [ ٧:٤٢ ‎ب.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

لینک های مفید
امکانات وب

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

خدمات وبلاگ نویسان جوان

Check Google Page Rank Online User
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
Online User

نیت کنید و اشاره فرمایید