مدیرمجتمع آموزشی مدارس دانشگاه صنعتی اصفهان
سال همدلی وهمزبانی دولت وملت را پاس می داریم
قالب وبلاگ

مبارک باد حلول ماه رمضان، بهار خودسازی ونوسازی انسان وانس با خدا

التماس دعا

[ ۱۳٩۱/٤/۳۱ ] [ ٢:٠٥ ‎ب.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

به گزارش معاونت آموزش ابتدایی، سرکار خانم قربان بیان داشتند: اجرای نظام جدید آموزشی (3-3-6) از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و ایجاد پایه ششم ابتدایی می تواند موجب کاهش افت تحصیلی دانش‌آموزان در ورود به دوره ی راهنمایی شود. نظام 3-3-6 پس از تصویب در شورای‌ عالی آموزش و پرورش به‌ عنوان یکی از احکام سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تصویب شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی رسید و مقدمات برای استقرار و اجرای آن در آموزش و پرورش فراهم شده است.

معاون محترم آموزش ابتدایی افرودند: نکته قابل تامل این  است که "عملیاتی نمودن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با استقرار نظام آموزشی 3-3-6 اتفاق نمی افتد، بلکه استقرار نظام جدید آموزشی می تواند بستر ساز عملیاتی نمودن سند در دوره ی ابتدایی باشد".

ایشان ادامه دادند: افزایش طول دوران تحصیل در دوره ی ابتدایی می تواند به ایجاد و افزایش حس تعلق و علاقه به میهن، جامعه محلی، خانواده و مدرسه یاری رساند، خودپنداره ی مثبت در دانش آموزان ایجاد کند و بستر ساز پرورش و رشد همه جانبه ی شخصیت کودک و پرورش عمیق باورهای دینی، مذهبی وکسب شایستگی های پایه و ... در آنان باشد.

منبع :(medu.ir)

[ ۱۳٩۱/٤/٢۸ ] [ ٧:٢٧ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

معلمان خوب منتظر موفقیت همه دانش آموزان هستند

این پارادوکس بزرگ تدریس است. اگر ما خودارزیابی مان را کاملاً بر پایه موفقیت شاگردانمان قرار بدهیم، حتماً ناامید خواهیم شد. در همه سطوح، به خصوص در آموزش بزرگسالان، فاکتورهای زیادی در زندگی دانش آموزان وجود دارد که نمی گذارد معلم موفقیت همه را تضمین کند. در عین حال، اگر ما با دیدگاهی جبری، دانش آموزانمان را به رفتار "دست من که نیست" واگذار کنیم، بچه‌ها بی تعهدی ما را حس می‌کنند و ناامید می‌شوند. ولی ما می‌توانیم با یک سوال ساده محیط شادی را درست کنیم: آیا من همه کارهایی را که می‌توانستم در این کلاس، در این زمان، برای رسیدن به نیازهای همه بچه ها، برای رسیدن به همه موفقیت ممکن انجام بدهم، انجام داده ام؟ تا وقتی می‌توانید بگویید "بله" ، شما محیط موفقیت را فراهم کرده اید.

معلمان خوب می‌توانند با ابهام کنار بیایند

یکی از بزرگترین چالش های تدریس از نبود بازخورد آنی و دقیق سرچشمه می‌گیرد. دانش آموزی که امروز در حال سر تکان دادن و زیرلب زمزمه کردن درس جبر از کلاس می‌رود، ممکن است فردا بگوید که موفقیت عالی ای در ریاضی به دست آورده و از درس دیروزتان تشکر کند. راهی برای پیش بینی دقیق نتایج بلند مدت کارمان وجود ندارد. اما گر ما در انتخاب استراتژی و محتوا هدف داشته باشد، و سعی در موفقیت همه دانش آموزان بکنیم کمتر دچار غافلگیری خواهیم شد و به جای آن، روی چیزهایی که می‌توانیم کنترل کنیم تمرکز خواهیم کرد و اعتماد خواهیم داشت که آمادگی با فکر و تأمل احتمالاً نتایج خوبی خواهد داشت نه نتایج بد.


ادامه مطلب
[ ۱۳٩۱/٤/٢٦ ] [ ٩:٠۳ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

معلمان خوب:

• هدف دارند

• منتظر موفقیت همه دانش آموزان هستند

• تحمل ابهام را دارند

• برای ارضای نیازهای بچه‌ها تمایل به تغییر و هماهنگی دارند

• از ندانستن ناراحت نمی شوند

• به کارشان فکر می‌کنند

• از مدلهای مختلف یاد می‌گیرند

• از کار و شاگردانشان لذت می‌برند

 معلمان خوب هدف دارند

شما نمی توانید به معنای کلی خوب باشید، بلکه باید در چیزی یا کاری خوب باشید. به عنوان معلم معنایش این است که بدانید دانش آموزانتان چه انتظاری دارند، و برای رسیدن به این انتظارات برنامه ریزی کنید، شما هم درباره آنچه در کلاستان رخ می‌دهد، بر پایه اهدافی که می‌خواهید به آنها برسید، انتظاراتی دارید. اگر می‌خواهید بچه‌ها را برای اشتغال آماده کنید، از آنها وقت شناسی و توجه خوب انتظار دارید. اگر در یک کلاس کنکور تدریس می‌کنید، به توضیح شکل تست و کمک به بهبود مهارتهای امتحان دادن بچه‌ها وقت می‌گذرانید و اگر می‌خواهید شاگردانتان در خواندن کتاب بهتر و جدی تر بشوند باید در کلاس وقتی برای خواندن و منابع و کتابهای لازم اختصاص بدهید

[ ۱۳٩۱/٤/٢٢ ] [ ٩:٥۳ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

برای فهمیدن جمله پر ادعای بالا، سعی کنید این تمرین را انجام بدهید. آرام بنشینید، چشم هایتان را ببندید، و سه تن از بهترین معلمانی را که تا به حال داشته اید، در نظر بیاورید. سعی کنید به خاطر بیاورید که آنها چگونه بودند، چه شکلی بودند، چطور حرف می‌زدند و رفتار می‌کردند، کلاس و دفتر کارشان چه شکلی بود و به عنوان دانش آموز چه احساسی را به شما انتقال می‌دادند. وقتی از تصویر هر کدام آنها راضی شدید، چشم هایتان را باز کنید و به این جملات پارکر پالمر فیلسوف و آموزگار فکر کنید:

مسأله تدریس خوب، مسأله تکنیک نیست. من از دانش آموزان سراسر کشور خواسته ام که معلمان خوب خود را برای من توصیف کنند. بعضی از آنها معلمانی را توصیف کردند که دایم سخن رانی می‌کردند. بعضی آدمهایی را توصیف کردند که جز تسهیل کار گروهی کار دیگری نمی کردند و بعضی معلمانی مابین این دو را شرح می‌دادند. اما همه آنها افرادی را توصیف کردند که نوعی ظرفیت ارتباط داشتند، که خودشان را به دانش آموزان و دانش آموزان را به هم و همه را به موضوع تدریس ارتباط می‌دادند.

آیا معلمان محبوب شما هم همین وصف را دارند؟ وقتی درباره کیفیت تدریس کسی حرف می‌زنیم به جنبه هایی مانند تکنیک، محتوا و ارائه توجه داریم. ولی همه ما افرادی را می‌شناسیم که دانش بی اندازه دارند اما نمی توانند آن را منتقل کنند. افرادی که روی کاغذ طرح درس عالی ای دارند اما شاگردانشان بی حوصله و خسته می‌شوند. اگر صادق باشیم باید بگوییم که تدریس خوب کمتر به دانش و مهارت و بیشتر به رفتار ما نسبت به بچه ها، موضوع و کارمان ارتباط دارد.

بقیه این مقاله به ویژگی های معلم خوب می‌پردازد. این یک تعریف جامع و کامل نیست و بسیاری از معلمان عالی فقط بعضی از این خصوصیات را دارند و بقیه آنها را با ارزش نمی دانند. این ویژگی‌ها را باید مجموعه ای از ابزارهایی دانست که به معلمان اجازه می‌دهد در کلاس ارتباط را پدید بیاورند و نگه دارند.

[ ۱۳٩۱/٤/۱٩ ] [ ۱۱:٥٢ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

برخیز که حجت خدا می آید

 رحمت زحریم کبریا می آید

از گلشن عسکری گذر کن که سحر 

 بوی گل نرگس از فضا می آید

میلاد قطب دایره امکان ، حضرت مهدی (عج) را خدمت همه همکاران محترم

ومخاطبین بزرگوار تبریک عرض می نماییم

[ ۱۳٩۱/٤/۱۳ ] [ ۱٠:٠٦ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

من ده سال است که درس می‌دهم. در طی این مدت در مدارس دولتی، دانشگاه ها، دبستان های خاص، مدارس سواد آموزی و بازآموزی بزرگسالان کار کرده ام. کوچکترین شاگردم یک دختر 6 ساله و بزرگترین آنها یک مهاجر جامائیکایی، یک مادر بزرگ 63 ساله بود که تازه می‌خواست سواد یاد بگیرد. من حتی به بچه های معلول هم درس داده ام.

گستردگی تجربیاتم زندگی معلمی ام را غنی کرده است اما مرا از لذت همکارانم محروم کرده است: این احساس که وارد کلاس تازه ای در ترم جدید می‌شوم و می‌دانم بچه‌ها چه می‌خواهند و بهترین راه دادن آن به بچه‌ها چیست. منظورم این نیست که بدون هیچ دیدگاه و ایده ای و کورکورانه به کلاس می‌روم. در اغلب موارد وقت کافی برای جمع آوری محتوای مناسب و چیزی که بچه‌ها با آن کار کنند را دارم. اما آن چیزی که ندارم حس همانندی ای است که به معلمی دست می‌دهد که سالها در یک کلاس و یک پایه با همان درس‌ها کار می‌کنند. من فکر نمی کنم چیزی که در ترم قبل مفید بوده، این ترم هم به درد بخورد.

به خاطر وضعیت دایماً در حال تغییرم، من وقت زیادی را به فکر کردن درباره هنر و عمل معلمی، جدا از محتوای تدریس، سن بچه ها، اندازه کلاس یا برنامه آموزشی، تخصیص داده ام. هر جا که می‌روم معلم های نمونه ای را می‌بینم که دلم می‌خواهد بدانم چرا آنها اینقدر خوب هستند و چیزی که کشف کرده ام شباهت ذاتی ای معلم های خوب به هم، بدون توجه به تفاوتهای بنیادی ای مثل سبک، شخصیت، اهداف و الگوهای برهم کنش آنها با دانش آموزان است. من تا آنجا پیش می‌روم که بگویم شباهت های معلم های خوب با هم - در هر مقطع و برنامه ای - بیش از آن چیزهای مشترکی است که با سایر همکارانشان در موفقیت های مشابه دارند.

(تبیان)

[ ۱۳٩۱/٤/۱٠ ] [ ۸:۱٤ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]
جام جم آنلاین: در این مطلب برای راهنمایی شما در زمینه رسیدن به نتیجه هرچه مطلوب‌تر در کنکور سراسری می‌پردازیم.
 

نمی‌خواهیم سخنان پیچیده و نظریه‌های سخت بدهیم، اما می‌خواهیم با نگاهی حرفه‌ای، مسیر کنکور را با بهترین عملکردها به پایان برسانیم.

پس با تمام قوا رو به آینده نه‌چندان دور با ما همراه شوید:

اکثر داوطلبان بر این باورند که بیشتر مطالبی را که تاکنون مطالعه کرده‌اند، به یاد ندارند و در حالی که زمان اندکی تا رسیدن روز کنکور نمانده است، می‌گویند «ما به زمان بیشتری نیاز داریم».

گام اول:

تغییر این طرز تفکر گام اول است. داوطلب باید بداند این تفکر یک تفکر فردی نیست و اصولا بیشتر داوطلبان دچار این ذهنیت می‌شوند. متذکر می‌شویم این مشکل فقط به دلیل استرس ناشی از کنکور است و نکته بسیار مهم‌تر این که این تفکر، توهمی بیش نیست و هنگامی که در جلسه کنکور حاضر می‌شوید و سوالات را مشاهده می‌کنید، خواهید فهمید​ مطالب را بخوبی به خاطر می‌آورید بنابراین با درک این موضوع، این افکار نابجا را باید ازخود دور کنید تا بتوانید گام دوم را که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، طی کنید. رفع مشکل مذکور، به برداشتن گام دوم کمک شایانی خواهد کرد.

گام دوم:

مرتب‌کردن ذهن داوطلب، قدم بعدی است که با ایمان به خوانده‌های خود و عینیت بخشیدن به این اصل و مرتب‌کردن مطالب خوانده شده طی خواهد شد و این‌که تا روز کنکور بیشتر تمرکز روی تست‌های جمع‌بندی باشد.

اگر بتوانید هنگام تست‌زدن محیط را چه از لحاظ آرامش وچه از لحاظ وقت به محیط کنکور شبیه‌سازی کنید، به شما کمک شایانی خواهد کرد که در کنکور نهایی از به‌هم ریختگی ذهن جلوگیری شود و در این مدیریت زمانی حتما گزینه‌ای را برای بررسی و تصحیح سوالات زده شده بگذارید، در این نوع عملکرد شما کاملا به اشکالات خود واقف می‌شوید یعنی به وضوح متوجه می‌شوید که در کدام مطالب دچار ضعف هستید و باید همان مطلب را مرور کنید و نقاط قوت خود را به دست می‌آورید و از خواندن مجدد مطالب صرف نظر می‌کنید.

در آخر شایان گفتن است آن دسته از داوطلبان عزیزی که تمام سعی خود را به کار بسته‌‌اند تا رتبه خوبی در کنکور به دست بیاورند، هنگام تصحیح تست‌ها، مواردی را که غلط زده‌اند، با دقت بیشتری ارزیابی کنند، چرا که درصد بالایی از غلط‌زدن‌های این دسته از داوطلبان جابه‌جازدن گزینه‌ها،کامل نخواندن صورت سوال، رد‌کردن گزینه صحیح و... است.

ذهن شما با این ارزشیابی از حالت به‌هم‌ریختگی به شکل مرتب و منظمی تغییر می‌کند و فراموشی‌های ذهن به حداقل می‌رسد.(جام جم)

 
[ ۱۳٩۱/٤/٦ ] [ ۱:٤۳ ‎ب.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به نحوه پاسخگویی به سوالات به کنکوری‌های 91، دو روش پاسخگویی به پرسش‌ها را تشریح کرد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، در توصیه به داوطلبان آزمون سراسری 91 در مورد نحوه پاسخگویی به سوالات اظهار کرد: هر داوطلب می‌تواند به دو روش نسبت به پاسخگویی به سوالات دفترچه عمومی و اختصاصی اقدام کند. وی با اشاره به نحوه پاسخگویی به سوالات در روش اول تصریح کرد: براساس این روش داوطلب باید تصور کند در دفترچه عمومی آزمون فقط 25 سوال زبان و ادبیات فارسی وجود دارد که در ابتدای دفترچه عمومی درج شده است.

 اول، سوالات زبان و ادبیات فارسی

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان این‌که داوطلبان ابتدا در مهلت معین برای پاسخگویی به سوالات درس زبان و ادبیات فارسی اقدام کنند، اظهار کرد: داوطلبان باید ابتدا متن سوال‌ها را با دقت بخوانند و از میان چهار گزینه پاسخ، صحیح‌ترین پاسخ را علامت بزنند. توکلی افزود: در صورتی که داوطلب پاسخ سوالی را نمی‌داند، می‌تواند کنار آن سوال در دفترچه آزمون علامت بگذارد و سپس به سوال بعدی پاسخ دهد و پس از پایان 25 سوال زبان و ادبیات فارسی، بلافاصله نسبت به پاسخگویی به سوالات دیگر درس‌ها به همین ترتیب اقدام کند.‌ وی با بیان این‌که داوطلبان می‌توانند پس از اتمام پاسخگویی به سوالات عمومی، به مرور سوالاتی که پاسخ نداده‌اند، بپردازند تصریح کرد: با استفاده از این شیوه، داوطلب به این جهت که توانسته است به درصد مناسب از دیدگاه خود به سوالات پاسخ دهد، احساس رضایت از پاسخگویی می‌کند.

[ ۱۳٩۱/٤/۱ ] [ ۸:٢۳ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

لینک های مفید
امکانات وب

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

خدمات وبلاگ نویسان جوان

Check Google Page Rank Online User
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
Online User

نیت کنید و اشاره فرمایید