مدیرمجتمع آموزشی مدارس دانشگاه صنعتی اصفهان
سال همدلی وهمزبانی دولت وملت را پاس می داریم
قالب وبلاگ

بنا به نظر مشهور، حضرت معصومه سلام الله علیها در اول ذیقعده ی سال 173ه. ق، در مدینه ی طیبه، به دنیا آمد. در آغوش پر مهر امامت و ولایت، امام موسی کاظم (علیه السلام) و مادر گرامی اش نجمه (تُکْتَم)، پرورش یافت.

نامش را فاطمه گذاردند که بعدها با تولّد دختران دیگر موسی بن جعفر (علیهما السلام) که بر آن ها نام فاطمه نهاده شد، به فاطمه ی کبری معروف شد. لقبش معصومه است و قدر و جلالش به گونه ای است که علما و بزرگان دین از او به کرامت و نجابت فراوان یاد می کنند.

شیخ عبّاس قمی (ره) در مورد ایشان می فرماید:«...اما دختران موسی بن جعفر (علیهماالسلام)؛ به حسب آنچه به ما رسیده، افضل آنها سیده ی جلیله ی معظمه، فاطمه ی کبری، معروف به حضرت معصومه (سلام الله علیها) است که در قم مدفون است...»

 او معصومه و کریمه ی اهل بیت است!

لقب «معصومه» را علی بن موسی الرضا (علیهما السلام) درضمن روایتی برای خواهر خود برگزیده است؛ آنجا که می فرماید: «من زار المعصومة بِقُم کَمَن زارنی...». لقب دیگر این بانو، «کریمه ی اهل بیت» است و این لقب، به جهت خوابی است که مرحوم آیت اللّه سید محمود مرعشی نجفی (ره) - پدر آیت اللّه العظمی مرعشی نجفی (ره) - دیده است. ایشان بسیار علاقه مند بود تا به هر طریق ممکن، محل دفن حضرت صدیقه ی طاهره (سلام الله علیها) را بداند. به این منظور، ختم مجربی انتخاب می کند و چهل شب به آن مداومت می کند. شب چهلم درعالم رۆیا به محضر امام باقر یا امام صادق - علیهما السلام - مشرف می شود. امام به ایشان می فرمایند: «علیک بکریمة اهل البیت...؛ یعنی برتو باد چنگ زدن به دامان کریمه ی اهل بیت، فاطمه ی معصومه (سلام الله علیها)

شاید این ارجاع، رمزی الهی است که مردم به جای گشتن به دنبال محل قبر همسر امیر المۆمنین علیه السلام ،  به آستان بوسی نواده ی مکرمه اش، حضرت فاطمه ی معصومه (سلام الله علیها) مشرف شوند.

آری! تمام اینها رمزها و نشانه هایی است که از سوی اهل بیت (علیهم السلام) برای شیعیان فرستاده می شود، تا خواص اهل معرفت، تیزبینانه آنها را دریافت کنند و راه را بیابند.

حضرت معصومه

 

حضرت معصومه سلام الله علیها دختری است از تبار حضرت زهرا سلام اللّه علیها و همچون او، حامی ولایت و امامت؛ و چونان حضرت زینب سلام اللّه علیها، قافله سالاری شایسته. اگر فریاد حضرت زینب سلام اللّه علیها بنی امیه را رسوا کرد، فریاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها کید بنی عباس را برملا کرد.

قدر و منزلت این بانوی گرامی به حدّی است که از سوی ائمّه (علیهم السلام)، زیارتی مخصوص برای ایشان صادر شده است. از بین امامزادگان و فرزندان اهل بیت (علیهم السلام) فقط چهار نفرند که زیارتنامه ی مخصوص دارند: حضرت زینب کبری (سلام الله علیها)، حضرت ابا الفضل العباس (علیه السلام)، حضرت علی بن الحسین (علیهماالسلام) و حضرت فاطمه ی معصومه (سلام الله علیها).

آیا این مطلب نیز عظمت وجود مقدسه ی کریمه ی اهل بیت را روشنتر نمی سازد؟ بی شک، وجود این روایات روشن و صریح است که مردم را به سوی عقاید به حق و محکمی پیرامون این نور پاک رهنمون ساخته است.

حضرت معصومه علیها السلام در روایات

1 . امام صادق علیه السلام فرمودند: برای خدا حرمی است و آن مکه است و برای رسول خداصلی الله علیه وآله حرمی است و آن مدینه است و برای امیرمۆمنان علیه السلام حرمی است و آن کوفه است و برای ما حرمی است و آن قم است و به زودی زنی از فرزندان من در آنجا دفن می شود که نامش «فاطمه » است; هر کس او را زیارت کند بهشت بر او واجب خواهد شد .»  (بحارالانوار، ج 102، ص 265)

2 . مرحوم محدث قمی رحمه الله نقل کرده است که امام رضا علیه السلام به «سعد اشتری قمی» فرمودند:

«ای سعد! نزد شما قبری از ما هست . سعد گفت: قبر فاطمه دختر امام موسی بن جعفرعلیهما السلام را می فرمایید؟ فرمودند: آری . هر کس او را زیارت کند و حق او را بشناسد بهشت برای اوست.» (منتهی الامال، ج 2، ص 270)

3 . امام صادق علیه السلام فرمودند:  قم کوفه کوچک ما است . برای بهشت هشت درب است که سه درب آن به سوی قم است . زنی در قم وفات می کند که از اولاد من است و نامش فاطمه دختر موسی بن جعفرعلیهماالسلام است. در روز قیامت با شفاعت او تمام شیعیان من وارد بهشت می شوند .» (جامع احادیث الشیعة، ج 12، ص 617)

4 . امام جواد علیه السلام فرمودند: «کسی که قبر عمه ام را در قم زیارت کند سزاوار بهشت است.» (بحارالانوار، ج 102، ص 265)

5 . کسی که [فاطمه معصومه را] زیارت کند در حالی که عارف به حق او باشد، پاداشش بهشت است .» (بحارالانوار، ج 102، ص 265)

منبع مطلب:بخش تاریخ و سیره معصومین تبیان

[ ۱۳٩۱/٦/٢۸ ] [ ۳:٠۱ ‎ب.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

مجتمع آموزشی دانشگاه صنعتی اصفهان ضمن محکومیت ساخت فیلم اهانت آمیز به  پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد رسول الله (ص)، حمایت کامل خود را از فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه محکومیت ساخت این فیلم موهن اعلام می دارد.

[ ۱۳٩۱/٦/٢٥ ] [ ۸:٢٦ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه، دکتر حاجی بابایی صبح امروز در اولین همایش کشوری سرگروه های آموزش متوسطه نظری، فنی وحرفه ای ،کاردانش وراهنمایی تحصیلی با مولفان کتب درسی که دراردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با اعلام اینکه امروز یکی از زیبا ترین ،تاثیرگذارترین ومحتوایی ترین همایش های آموزش وپرورش درحال برگزاری است، اظهارکرد: اعتقادم این است که مولفان کتب درسی بدون استفاده از نظر معلمان قادر به تالیف کتاب درسی برتر برای دانش آموزان نمی باشند


 
وزیر آموزش وپرورش دراولین همایش کشوری سرگروه های آموزش متوسطه نظری، فنی وحرفه ای ، کاردانش وراهنمایی تحصیلی با مولفان کتب درسی :‌
لازمه ی دستیابی به کتاب های درسی برتر همراهی معلمان با مولفان کتب است

وزیر آموزش وپرورش لازمه ی دستیابی به کتاب های درسی برتر را همراهی معلمان با مولفان کتب دانست.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه  به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش ، دکتر حاجی بابایی صبح امروز در اولین همایش کشوری سرگروه های آموزش متوسطه نظری، فنی وحرفه ای ،کاردانش وراهنمایی تحصیلی با مولفان کتب درسی که دراردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با اعلام اینکه امروز یکی از زیبا ترین ،تاثیرگذارترین ومحتوایی ترین همایش های آموزش وپرورش درحال برگزاری است، اظهارکرد: اعتقادم این است که مولفان کتب درسی بدون استفاده از نظر معلمان قادر به تالیف کتاب درسی برتر برای دانش آموزان نمی باشند.

وی با اشاره به اینکه تحول بینادین درآموزش وپرورش ، امروز آغاز شده است ، افزود: هیچ گاه آموزش وپرورش دارای یک نقشه راه به این معنا که امروز وجود دارد، نبوده است و امروز سند تحول بنیادین به عنوان یک نقشه راه جامع دراختیار آموزش وپرورش است .

دکتر حاجی بابایی تصریح کرد: سند تحول بنیادین یا همان قانون اساسی آموزش وپرورش دارای پشتوانه ی متقنی چون فلسفه تعلیم وتربیت رسمی کشور است که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان یک قانون ابلاغ شده است .

وی ادامه داد: نقشه جامع علمی کشور بیانگر آن است که دستگاه های علمی مهم کشور درافق 1404 چگونه باید با هم فعالیت کنند تا تولید علم درکشور صورت گیرد وبه رتبه نخست علمی منطقه دست یابیم وسند تحول بنیادین آموزش وپرورش از لحاظ غناوکارشناسی با این نقشه برابری می کند.

وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش وپرورش امروز مورد تایید وتاکید تمام مسئولان وکارشناسان کشور قرار دارد، گفت:‌ هر آنچه امروز در آموزش وپرورش انجام می شود براساس سند تحول بنیادین است ودراین سند 131 راهکار عملیاتی تعریف شده است که هرکدام توانایی تعریف 120 اقدام را درآموزش وپرورش دارا هستند.

دکتر حاجی بابایی با اشاره به اینکه به زودی نقشه را آموزش وپرورش براساس تمام اسناد بالادستی برای تمام معاونت ها ومجموعه های آموزش وپرورش به صورت یک کتاب چاپ خواهد شد خاطرنشان کرد: قصد داریم به وسیله این کتاب به تمام معلمان ومردم کشور اطلاع رسانی کنیم تا آموزس وپرورش براساس این اسناد بالادستی، قصد دارد چه اقداماتی صورت دهد وبه چه جایگاهی برسد.

منبع خبر :   روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه
[ ۱۳٩۱/٦/٢۳ ] [ ۸:٥٩ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

امام صادق

زین ماتمى که چشم ملائک ز خون ترست

گویا عزاى صادق آل پیغمبرست

 

موج موج شانه‏ها می‏آیند، روبه روی دریا تباری که نامش «صادق» است تا ترجیع ‏بندهای تلاطم را بسرایند.

امروز، کتاب دانش، مرثیه‏هایی در دل دارد که هر کدام جگرسوز است و پر خراش.

امروز، اشک‏های قلم، نماینده قطعه‏های غمزدگی است.

امروز دوبیتی‏های «وا اماما»، زمزمه بقیعستان دل است.

***

شهادت جانسوز رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق علیه السلام تسلیت باد.

[ ۱۳٩۱/٦/٢۱ ] [ ٤:۱٩ ‎ب.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

5) آشنایی با روحیه دانش آموز:

به نظر می رسد که یک خلاء دیگر هم در آموزش و پرورش ما وجود داشته باشد؛ نیاز
داریم که معلم قبل از اینکه تعلیم بدهد از روحیه دانش آموزان هم با اطلاع باشد و با
توجه به شخصیت ها و روحیه های مختلف، شرایط تدریس را مطلوب سازد. پس ضرورت برپایی
دوره های آموزشی روانشناسی برای تمام دبیران مقاطع تحصیلی احساس می شود تا دبیران
در پرتو چنین مهارتی بهتر بتوانند دانش آموزان را جذب درس کنند و مهارت ها و علایق
آنها شناسایی شود و رابطه بین معلم و دانش آموز نزدیک تر از قبل شده و جلوی قسمتی
از افت تحصیلی گرفته شود.

 

6) میزان اهمیت والدین به درس دانش آموزان:

افت تحصیلی از راهنمایی به دبیرستان

 

در خیلی از موارد به این نتیجه می رسیم که اگر اولیای دانش آموزان به تحصیل
فرزندانشان علاقه مند باشند و به طور مرتب نتایج درسی او را پیگیری کنند کمک مهمی
به فراگیری درسی در چنین شاگردانی می باشد و فرزندشان در درسی بی تفاوت نمی شود و
از افت تحصیلی جلوگیری می شود. پدر و مادرهایی که به دلیل مشغله زیاد توجهی به ضعف
درسی فرزند خود ندارند خود به خود او را به سمت فرار از درس پیش می برند. پس لازم
است که در انجمن های اولیا و مربیان بر این ضرورت تأکید شود تا هم والدین و هم
مربیان و هم خود دانش آموز خشنود باشند (طبق یک ضرب المثل که یک دست صدا ندارد، در
این مورد هم اگر همه دست به دست هم ندهند حل چنین موضوعی به سادگی صورت نمی گیرد.)

 

7) جمعیت حاضر در کلاس:

کلاس هایی که تعداد دانش آموزان آن زیاد است نیز می تواند افت تحصیلی ایجاد
کند، به خصوص در سنین پایین چون یک معلم یا دبیر قادر نیست مرتب از همه درس بپرسد و
به وضعیت تکالیف آن ها رسیدگی کند و تشخیص بدهد که آن ها در چه قسمت هایی از درس
ضعیف ترند، که در این صورت لازم است امکانات مدرسه را بیشتر کنند.

 

8) همکاری اولیا با دبیران:

به اولیای دانش آموزان توصیه می شود برای همکاری در پیشرفت فرزندان خود معاشرت
ها و مهمانی های زاید خود را در طول سال تحصیلی به خصوص در نزدیک امتحانات قطع کنند
تا دانش آموزان در محیط آرام و دور از هیاهو بتوانند از عهده تکالیف درسی برآیند.

 

9) توجه بیش از به دوستان:

 

خیلی از مواقع در دبیرستان می بینیم که چون چند نفر از دانش آموزان خیلی با هم
صمیمی می شوند و وابستگی بین آن ها زیاد است و آن قدر در این دوستی ها پیش می روند
که از توجه شان به درس می کاهد و تمام حواسشان به یک دیگر است و بخصوص اگر یکی از
آن ها ضعف درسی داشته باشد مثل یک بیماری به بقیه سرایت می کند، بقیه هم افت تحصیلی
پیدا می کنند که در این موارد باید مربیان با هوشیاری، خانواده ها را در جریان این
موضوع قرار دهند و به کمک هم از این شرایط جلوگیری کنند. چنین موردی بسیار پیش می
آید و با کمال تأسف دانش آموزانی را می بینیم که با وجود استعدادهای خوب به علت
افراط در چنین دوستی هایی پس رفت داشته و افت ناگهانی پیدا می کنند.

 

10) غیبت های مکرر از مدرسه:

دانش آموزانی که در اثر بیماری یا مسائلی دیگر غیبت مکرر دارند خود به خود دچار
افت تحصیلی می شوند که اگر به موقع جبران نکنند نمی توانند از نظر درسی خودشان را
به بقیه برسانند و چون مطالب درسی زنجیروار به هم مربوط می باشند و اگر چند حلقه آن
سرجایش نباشد (به دلیل غیبت) مطالب بعدی را متوجه نمی شوند باید سریعاً از کسی که
این درس را می داند کمک بگیرند و مباحثی را که در آن غیبت داشته اند بیاموزند.

 

نتیجه گیری :

کتاب های درسی ما باید با دقت و با جملات ساده نوشته شود و دارای فشردگی مطالب
نباشد به طوری که دانش آموز کشش یادگیری این مطالب را داشته باشد.

 

افت تحصیلی از راهنمایی به دبیرستان

 

ضمنا زمان کافی برای تدریس درس ریاضی اختصاص دهند چون فراگیری محاسبات برای هر
شخص ضروری است و در زندگی آینده اش به آن احتیاج دارد و از تک ماده کردن این درس
حتی الامکان جلوگیری کنند و به جای آن کلاس های جبرانی را با استفاده از دبیران
مجرب جایگزین کنند تا پایه دانش آموزان قوی شود و بتوانند از عهده امتحان درس ریاضی
و قبولی در آن برآیند و اگر دسته ای از دانش آموزان با وجود کلاس های جبرانی و
تقویتی باز هم ضعف درسی دارند و استعداد یادگیری این دروس را ندارند قبل از ورود به
دبیرستان بتوانند رشته مناسب مورد علاقه خود را انتخاب کنند تا دبیران دبیرستان با
رویارویی با این نوع دانش آموزان دچار مشکل نشوند بخصوص چنین دانش آموزانی غالباً
به دلیل این که از درس سر در نمی آورند مانع پیشرفت علمی بقیه می شوند و آشفتگی در
کلاس ایجاد می کنند. به امید آن که بتوانیم بهترین شیوه آموزش و پرورش را در کشور
داشته باشیم و چنین سرمایه هایی باعث افتخار و سربلندی کشورمان در عرصه علم و عمل
شوند.

 (تبیان)

[ ۱۳٩۱/٦/٢٠ ] [ ٢:٥٠ ‎ب.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

در سال های اخیر مشاهده می شود دانش آموزانی که از راهنمایی به دبیرستان می آیند از نظر درسی بسیار ضعیف هستند و در محاسبات و مفاهیم اشکالات زیادی دارند. در صورتی که تعدادی از آن ها در سال سوم راهنمایی با معدل خوب قبول شده اند. پس اشکال از کجاست؟ آیا آن ها افت تحصیلی دارند و یا سیستم آموزش در دوره راهنمایی باید تصحیح شود و مورد بررسی قرار بگیرد؟

 از دانش آموزی که مدت هشت سال از شروع دبستان تا پایان دوره راهنمایی تحصیل کرده است، بیش از این انتظار می رود. البته تعدادی از این شاگردان به دلیل این که در سال اول دبیرستان در یک سن بحرانی قرار می گیرند و دارای حساسیت ها و ویژگی های خاصی هستند موقتاً به درس بی اعتنا می شوند و یا به دلیل مسائل خانوادگی توجهی به درس ندارند و یا بعضی از تفریحات مثل اینترنت و ماهواره و ... آن ها را از خواندن درس باز می دارد. ولی به نظر می رسد که اکثریت آن ها به خاطر سیستم آموزشی نادرست این مشکل را پیدا کرده اند.

 اشکال سیستم آموزشی در دوران راهنمایی چه می تواند باشد و چگونه باید برطرف شود تا دانش آموزان دچار افت تحصیلی نباشند؟

 1) کتاب درسی:

 

افت تحصیلی از راهنمایی به دبیرستان

 

کتب علوم و ریاضیات باید با زبانی ساده نوشته شود و همچنین طبق برنامه ریزی های دقیق آموزش و پرورش، زمان تدریس آن به گونه ای باشد که دبیر مربوطه فرصت داشته باشد مطالب آن را به دانش آموز تفهیم کند. 

با انجام آزمون های پی در پی مرتباً دانش آموز مورد آزمایش قرار گیرد که اگر کم و کاستی در اطلاعات آن ها بود با گذاشتن کلاس های جبرانی، معلومات آن ها به حد مطلوب برسد و در ضمن سۆالات آزمون ها به گونه ای باشد که تمام مطالب و نکات درسی را در بر بگیرد.

 2) دبیران این دوره:

دبیران دوره راهنمایی باید با دقت انتخاب شوند که هم علاقه مند به کار باشند و هم معلومات آن ها برای تدریس چنین کتبی کافی باشد.

به عنوان مثال دروس علوم و ریاضی با تاریخ و جغرافی متفاوت است و نیاز به برنامه ریزی دقیق تری دارد و مسئولین باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند و این دانش آموزان را که سرمایه های مملکت ما هستند دریابند. اکثر آن ها در دبیرستان ضعف پایه دارند و خیلی از مطالب قبلی را نفهمیده اند.

 3) سۆالات امتحانات نهایی:

 در طرح سۆالات امتحانات نهایی سال سوم راهنمایی دقت بیشتری شود تا دانش آموزان خوب و متوسط کاملا تفکیک شوند.( در صورتی که مشاهده می شود دانش آموزانی که تازه وارد دبیرستان می شوند با وجود معدل نسبتا خوب ضعف شدید درسی دارند. )

استفاده از قانون تک ماده در این مقاطع تحصیلی نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه به مشکلات دانش آموز و همچنین به مشکلات خانواده ها و همین طور به مشکلات آموزش و پرورش و در نهایت به مشکلات دبیران دبیرستان می افزاید و انگیزه را هم از بین می برد.

افت تحصیلی از راهنمایی به دبیرستان

 

اگر عقیده مسئولان آموزش و پرورش این است که مردودی را در دوران اولیه دبستان و راهنمایی از بین ببرند چه لزومی دارد چنین دانش آموزانی مجبور باشند که به اجبار از عهده قبولی در امتحانات فیزیک و شیمی و ریاضی سال اول دبیرستان برآیند و تا این دروس را نگذرانند نتوانند انتخاب رشته کنند. چنین دانش آموزی وقتی چندین بار تک ماده کند، چطور می تواند نمره قبولی از این دروس بیاورد و در نهایت باید با مخارج سنگین تدریس خصوصی حداقل نمره قبولی را کسب کند. پس اگر قرار است این دانش آموزان با چنین روشی قبول شوند همین روش را در راهنمایی داشته باشند تا مجبور به تک ماده نشوند و پایه درسی آن ها هم تقویت شود. به نظر من تک ماده کردن یک نوع فرار از یادگیری است و فقط بهتر است در آخرین سال تحصیلی از آن استفاده شود که لطمه ای به پایه درسی وارد نشود.

 این دانش آموزانی که با این شیوه بالا آمده اند بهتر است که قبل از ورود به دبیرستان انتخاب رشته کنند و با توجه به علاقه آن ها در رشته های خاص بدون اجبار در گذراندن ریاضی یا فیزیک در دبیرستان در رشته های مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند.

هدف ما در کتاب هایمان آموزش تمام علوم در عرض زمان کم به دانش آموز است که این امر نه تنها مثمر ثمر نیست بلکه نتیجه عکس هم دارد یعنی او دچار افت تحصیلی می شود.

 4) استفاده از ماشین حساب:

افت تحصیلی از راهنمایی به دبیرستان

 

این  هم یکی دیگر از عوامل افت بخصوص در ریاضیات است که خیلی از دبیرها در سر امتحان بی اعتنا از کنار آن می گذرند و متوجه نیستند که ماشین حساب باعث تنبلی دانش آموز در امر یادگیری محاسبات ساده است و او را از تلاش برای یادگیری محاسبات باز می دارد و آن قدر در این مورد جلو می رود که وقتی در سر امتحانات مانع استفاده او از ماشین حساب می شویم حالت عصبی پیدا می کند و زانوی غم بغل می گیرد که نشانگر این است که آن ها را عادت به محاسبه نداده و راحت طلب، بارشان آورده ایم.

 5) آشنایی با روحیه دانش آموز:

به نظر می رسد که یک خلاء دیگر هم در آموزش و پرورش ما وجود داشته باشد؛ نیاز داریم که معلم قبل از اینکه تعلیم بدهد از روحیه دانش آموزان هم با اطلاع باشد و با توجه به شخصیت ها و روحیه های مختلف، شرایط تدریس را مطلوب سازد. پس ضرورت برپایی دوره های آموزشی روانشناسی برای تمام دبیران مقاطع تحصیلی احساس می شود تا دبیران در پرتو چنین مهارتی بهتر بتوانند دانش آموزان را جذب درس کنند و مهارت ها و علایق آنها شناسایی شود و رابطه بین معلم و دانش آموز نزدیک تر از قبل شده و جلوی قسمتی از افت تحصیلی گرفته شود.

[ ۱۳٩۱/٦/۱٦ ] [ ۱٠:٠۸ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

یکی از بزرگترین اختراعات قرن، تلفن همراه می باشد. حتی فکر کردن به یک دنیای بدون تلفن‌های همراه غیرممکن است. مطالعات نشان می دهند تشعشعات گوشی‌های موبایل افراد را به مرز سرطان می کشاند اما باز هم مردم از آن استفاده می‌کنند.

 

اگر شما یکی از دارندگان این دستگاه‌ها می‌باشید و به سلامتی خود اهمیت می‌دهید،
متن زیر را مطالعه نمایید.

از جمله مهمترین عوارضی را که در اثر استفاده از تلفن همراه به وجود می‌آیند می‌توان سرطان، کندی در انجام حرکات فیزیکی و.. اشاره کرد.

همچنین استفاده بیشتر از سه ساعت از گوشی‌ها موجب عوارضی همچون سردردهای مداوم ،
احساس درد در ناحیه گوش، بی‌خوابی و حتی پایین آمدن سرعت گوارش در بدن می‌شود. پس باید هرچه زودتر به فکر راه چاره‌ای باشیم.

 

راه‌های زیر به شما کمک می‌کنند تا عوارض مربوط به تشعشعات تلفن های همراه را تا حد زیادی پایین بیاورید:

 

1- از هدفون استفاده کنید

از قطعاتی همچون هدفون و هندزفری بلوتوث استفاده کنید تا تلفن همراه همیشه از
کنار گوش شما دور باشد. یکی از موثرترین راه‌ها در کاهش عوارض تلفن‌های همراه همین
است.

 

2- بیشتر پیامک دهید

موبایل‌هایی عنکبوتی

سعی کنید به جای زنگ زدن، پیامک دهید و تا حد ممکن از برقراری تماس‌های صوتی
دوری کنید. با انجام این کار نیز اشعه‌های رادیواکتیو و تشعشعات تلفن همراه شما تا
حد بسیار زیادی کم می‌شوند.

 

3- کوتاه صحبت کنید

کسانی که با تلفن همراه خود ساعت‌ها صحبت می‌کنند در خطر بزرگی هستند. درصد بروز
سرطان‌های گوش و... در این گونه افراد بسیار بیشتر از افراد دیگر است. پس تا
می‌توانید تماس‌های تلفنی خود را کوتاه کنید.

 

4- از دکل های اپراتورهای موبایل دور شوید

متاسفانه در برخی از شهرها دیده شده که دکل‌های اپراتورها در داخل شهر قرار
گرفته‌اند و این یک خطر بزرگ برای تمامی افراد تا شعاع‌های دور می‌باشد.

عوارض این دکل‌ها بر روی کودکان و زنان حامله به مراتب بیشتر می‌باشد. پس تا می‌توانید از این دکل‌ها فاصله بگیرید.

این 4 راه ذکر شده ، بسیار ساده و پیش‌پا افتاده می‌باشند اما رعایت آنها عوارض تشعشعات رادیواکتیو تلفن‌های همراه را تا حد زیادی پایین می‌آورد.

 

باشگاه کاربران تبیان – ارسالی از : میثم ومپایر

 

[ ۱۳٩۱/٦/۱٤ ] [ ۸:٤٦ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]
روان‌شناسی می‌گفت اگر جوان 18ساله روبه‌روی آینه نایستد و مدام به چهره‌اش خیره نشود، دیگر جوان نیست. او ور​رفتن به طره موها و آراستن چهره را ویژگی جوان سالم رو به رشد می‌دانست. وی البته معتقد به خودآرایی در کوچه و خیابان نبود، اما جنس حرف‌هایش به گونه‌ای بود که می‌شد این برداشت را از آن کرد.

آزاده نیاز هم با این روان‌شناس هم‌عقیده است، آن هم از آن باب که جوان بویژه دختر، جویای زیبایی و به نمایش گذاشتن ظرافت‌هاست، اما از آنجا وی معتقد به عفاف، حیا و حجاب است، راهش از برخی مدافعان آزادی در پوشش جدا می‌شود. او حیا و عفاف را مختص دختر و پسر می‌داند و با زنانه​کردن این مقوله مخالف است، اما می‌گوید هم خانواده‌ها، هم بخش‌های مختلف اجتماع و هم آنهایی که می‌توانستند الگو تربیت کنند، آنقدر کم‌کاری کرده‌اند که مجبور شده‌ایم حجاب را مقدم بر عفاف بدانیم و با خاطیان، برخوردهای انتظامی بکنیم.

 به نظر می‌رسد نسل امروز برخلاف نسل‌های قبل تعریف‌شان از حجاب با تعریف نسل قبلش فرق دارد. به نظر شما ریشه این اتفاق در کجاست؟

به نظر من در این ماجرا عوامل متعددی اثرگذار است. قضیه حجاب در نسل ما بیشتر ناشی از یک جریان اجتماعی بود یعنی از ابتدای دهه 60 ، موضوع انقلاب و بعد هم جنگ سبب شد تا مردمی که به دنبال ظلم‌ستیزی بودند، به حجاب به عنوان یکی از نمادهای مورد تاکید انقلاب و جنگ​توجه ویژه کنند.

در کنار این موضوع، حقیقت این است که نسل ما و نسل‌های قبل از ما نسلی تبعیت‌پذیر بودند و اگر انتخاب پدر و مادر، حجاب بود بچه‌ها هم مطابق همان روال پیش می‌رفتند و مقاومتی نمی‌کردند. پس در نسل ما دو‌نهاد اثرگذار یعنی جامعه و خانواده روی هم فضایی را ایجاد کرده بودند که فرزندان به سمت حجاب و عفیف‌بودن می‌رفتند.

در حقیقت خانواده ها طوری رفتار می‌کردند تا ما را بعمد و البته با میل و رغبت خود ما، به سمت حجاب ببرند، یعنی درست برخلاف روش‌های مرسومی که قصد جا انداختن حجاب به وسیله اجبار را داشتند و دارند.

پس طبق گفته‌های شما چون ادبیات و فضای زمان حال با ادبیات و فضای آن دوره فرق کرده، دیگر نمی‌توان حجاب را مثل زمان ما برای بچه‌ها جا انداخت. درست است؟

در ادبیات زمان انقلاب و جنگ، حجاب جایگاه ویژه‌ای داشت و اساسا بعنوان یکی از نمادهای آن به حساب می‌آمد؛ اما ادبیات امروز ما بویژه در دهه اخیر، برگرفته از ادبیات اروپا و آمریکاست، یعنی ادبیاتی که افراد را با مفاهیمی چون مردمسالاری، توجه به تک‌تک آدم‌ها، آزادی، حق اظهار نظر، توجه به اعتراض‌های درونی و... آشنا می‌کند.

در واقع در این سال‌ها عده‌ای به مردم ما گفتند که جوان باید حرف متفاوت بزند و بر محور انسان‌مداری حرکت کند و طبیعی است که این ادبیات تا چه حد با ادبیات قبل متفاوت بود.

از سوی دیگر در زمانه ما خانواده‌های زیادی بودند که به صورت عمیق وارد ماجرای حجاب می‌شدند، یعنی به حس فطری زیبایی​دوستی دخترها توجه می‌کردند و در عین حال، داشتن حجاب را ترویج می‌کردند. مثلا پدر من خیلی تاکید داشت که ما دخترها بهترین و زیباترین پارچه‌های چادری را داشته باشیم، چون معتقد بود ​دختر نوجوان باید زیبا و شیک باشد. از طرف دیگر در خانواده ما همیشه بر سر چادر و این‌که چرا حجاب را انتخاب کرده‌ایم مباحثه می‌شد و شاید این تدابیر حداقلی و دقیقی بود که در آن دوره جواب می‌داد.

پس می‌شود نتیجه گرفت که ما در سال‌های اخیر از روش‌های درست ترویج حجاب غفلت کرده‌ایم؟

بله، ما دقیقا غفلت کرده‌ایم و این غفلت هم دقت پدر و مادرها​ و هم جوان‌ها را به سمت دیگر برد. ما قاعده عفاف و حجاب را در دینمان داریم، اما در تمام این سال‌ها کسی این قاعده را تعریف نکرد و چون ما قواعد بازی را بلد نبودیم و فکر کردیم به صورت خودکار، نسل به نسل، حجاب پیش می‌رود تا به اینجا رسیدیم. در این میان حتی ما یادمان رفت که اصل ماجرا، حجاب نیست، بلکه حیا و عفاف است و وقتی این دو در وجود شخصی شکل بگیرد حتما حجاب نیز (به عنوان بخشی از این دو مولفه)​ پشت سرش خواهد آمد.

به نظرمی‌رسد برخی از چادری‌های نسل ما نیز نتوانستند با حجاب خود چهره‌ای مقبول در اجتماع ارائه دهند و به این روش حجاب را ترویج کنند؟

بله، درست است. هرچند این موضوع عمومیت ندارد. اگر قرار است ما در جامعه نقش الگو داشته باشیم باید رفتارمان هم متفاوت باشد تا افراد بتوانند الگوبرداری کنند. واقعیت جامعه این است که در کنار عده اندکی که با چادر مثلا به تکدیگری مشغولند، زنان فرهیخته و دانشمند همچنین آدم‌های اهل فهم و درک زیادی وجود دارند که ما از نقش آنها غفلت کرده‌ایم و آنها امکان بروز و ظهور و الگو شدن پیدا نکرده‌اند.

تجربه نشان داده جوان‌ها از زن‌های با​حجاب مرتب،تمیز و شیک‌پوش حرف‌شنوی زیادی دارند، بویژه وقتی که چنین زنی یک رفیق شفیق اهل علم و یک مشاور خوب باشد. واقعیت این است که چادری‌های ما در جامعه خیلی انفعالی عمل کردند و با افراد دیگر که ظاهر شبیه به آنها نداشتند خیلی قاطی نشدند و با آنها رفاقت نکردند.

این مساله شاید به این برگردد که آدم‌های مذهبی آنقدری که به حفظ موازین خودشان فکر کردند به ترویج قواعد و افکارشان نیندیشیدند. در حالی که من دینمدار که به حجاب و عفاف اعتقاد دارم و به فلسفه حجاب پی برده‌ام باید جرات ترویج آن را هم پیدا کنم. ما هیچ وقت به این مساله فکر نکرده‌ایم که اگر عفاف و حیا​ جزو فطرت ماست، پس حتما جزو فطرت آدم کنار دستمان هم هست و اگر این بعد از فطرت او را باور کنیم حتما حجاب نیز در او متبلور می‌شود.

این روزها در کوچه و خیابان، مادران چادری زیادی را می‌بینیم که کنار دختر بدحجابش راه می‌رود و این پارادوکس عمیق، یک زنگ خطر است. این نشان می‌دهد که حجاب برای برخی از مادران عمیق و نهادینه نشده تا بتواند آن را به نسل بعد از خودش منتقل کند.

شما به نقش خانواده در نهادینه​کردن حجاب تاکید زیادی دارید، اما باید پذیرفت که جو جامعه آنقدر نسبت به گذشته (آن هم نه گذشته‌های دور)​ متفاوت شده که تا حد زیادی کنترل از دست خانواده‌ها خارج شده​ است. حالا چطور می‌توان این جو متفاوت جامعه را کنترل کرد؟

من معتقدم ​هیچ نهادی به اندازه خانواده، اثرگذار نیست گرچه نمی‌توانیم منکر نقش اجتماع، سیستم آموزشی و گروه همسالان شویم. یک خانواده مقید چارچوب‌دار قطعا می‌تواند فرزندان را مطابق هنجارهای خود تربیت کند؛ البته شاید این مساله در زمانی که فرزند وارد دوره راهنمایی می‌شود تا حدی کمرنگ شود و گروه همسالان جای خانواده را بگیرد.

بچه‌ها در این مقطع سنی دنبال الگو هستند که متاسفانه برخی خانواده‌ها نمی‌توانند این الگوها را به آنها بدهند، در حالی که اگر خانواده این نقش را بدرستی ایفا کند دیگر مشکلی نیست. در این میان مادر برای تبیین مولفه‌های هویتی به بچه‌ها نقش ویژه‌ای دارد. این مادر است که می‌تواند برای دختر توضیح دهد که اگر می‌خواهد نقش‌های اجتماعی را ایفا کند با حجاب​ راحت‌تر می‌تواند به مقصودش برسد، چون دختری که حجاب دارد دیگران نه به خاطر زیبایی‌های ظاهری‌اش، بلکه به خاطر محسنات اخلاقی، رفتاری و توانمندی‌هایش به او توجه می‌کنند و این همان نقطه‌ای است که پدر و مادرها بد عمل می‌کنند. پدر و مادرهای ما یک ایراد دیگر هم دارند و این‌که آن آدم قوی که در اجتماع با قدرت ظاهر می‌شود را پسر می‌دانند، پس دختر با این عقده وارد اجتماع می‌شود و چون حجاب را مانع از رشد اجتماعی و قوی شدن می‌داند با آن مخالفت می‌کند.

در واقع پدر و مادرهای ما نتوانسته‌اند حضور اجتماعی دختر و زیبایی‌های ظاهری و باطنی را با هم جمع کنند و به دختر یاد بدهند که چطور از مصادیق هویتی‌اش- که همان زیبایی و ظرافت است- دفاع کند. به عبارت دیگر، ما نتوانسته‌ایم به او بگوییم​این‌حجاب است که تو را در اجتماع مساوی با مرد قرار می‌دهد و اگر می‌خواهی برابر باشی و حرفت را بزنی، بدون این‌که ظاهرت حواس کسی را پرت کند باید حجاب داشته باشی.

ما یک ایراد دیگر هم داریم و آن این‌که توجه نداریم که محیط امن خانه محل به ظهور رساندن زیبایی‌های دختر است. در واقع ما به آراستگی در محیط خانه اهمیت نمی‌دهیم و همین سبب می‌شود تا دختر که به صورت فطری، طالب زیبایی است محیط بیرون را برای ارضای نیاز فطری‌اش انتخاب کند.

به نظر می‌رسد مشکل دیگر ما داشتن جامعه‌ای دچار تعارض است. مثلا بعضی مدارس با حجاب برخوردی نرم دارند و بعضی دیگر برخوردی خنثی در حالی که در برخی مدارس مذهبی برخوردها سختگیرانه است.

بله، این تعارض وجود دارد و علت هم این است که ما بر سر ارائه یک تعریف واحد از حجاب به توافق نرسیده‌ایم و هر مرکزی بر اساس شناخت و برداشت خود از حجاب عمل می‌کند و فکر می‌کند آن روش بهترین روش است. ما در بحث عفاف و حجاب هیچ متولی واحدی نداریم که یک الگوی مشخص ارائه دهد، برای همین است که بعضی مدارس به روش‌های سنتی و اجبار روی می‌آورند و اسمش را تبعیت از قانون مدرسه می‌گذارند و بعضی دیگر کلاس‌های معرفتی برگزار و روش‌های تشویقی را انتخاب می‌کنند.

در این میان خانواده‌ها چه کاری باید بکنند، یعنی شما برایشان چه نسخه عملی​ می‌نویسید؟

نسخه اول این است که ما باید با روش‌های درست تربیتی، بچه را برای ورود به اجتماع واکسینه کنیم. در گام بعدی نیز باید به دنبال الگوسازی برای بچه‌ها باشیم که این نقش الگویی را یک معلم محبوب مدرسه ایفا کند. نسخه دیگر این است که ما باید برای اوقات فراغت‌هایی که به آن نگاه تربیتی نمی‌شود فکری کنیم و کنار هم‌نشستن‌های گروه همسالان را هدفمند کنیم تا بچه‌ها بتوانند در محیط اجتماع، فرصت طرح سوال و حرف‌زدن و رفع شبهه‌هایشان را به دست بیاورند.

اگر خانواده‌ای بتواند این وظیفه را بدرستی انجام دهد که به مقصود رسیده، اما اگر نتوانست باید بچه را وارد محیط‌های امن کند و کنار اهل علم و معرفت بنشاند.

درباره برخورد انتظامی با بد حجابی چه نظری دارید؟

البته ابتدا این را بگویم که پلیس کار خودش را درست انجام می‌دهد، چون چارچوب‌ها اینچنین برایش تعریف شده؛ کما این‌که نمی‌توان منتظر ماند تا جامعه را آب ببرد. اما مشکل این است که همه نهادهای مسئول یادشان رفته در این حوزه کار کنند و همه مسئولیت‌ها به گردن پلیس افتاده. خیلی ساده‌انگارانه است که ما فکر کنیم با برخوردهای انتظامی، حجاب رعایت می‌شود. در واقع ما با این روش راحت‌ترین کار را انتخاب کرده‌ایم در حالی که ما ابتدا باید برای فرد تفهیم اتهام کنیم و توضیح دهیم که رعایت‌نکردن حجاب از سوی شما باعث سلب آسایش از دیگران می‌شود. ما هیچ وقت مرز هنجارها و ناهنجاری‌ها را تعریف نکرده‌ایم و در نتیجه پلیس به عنوان خلافکار با بدحجابان برخورد می‌کند.

ما باید به دنبال نهادهایی برویم که می‌توانند برای تعریف و حفظ حجاب به خانواده‌ها کمک کنند. همچنین سیستمی یکپارچه را تعریف کنیم که در آن همه نهادها دست به دست هم بدهند و برای ترویج حجاب کار کنند؛ البته ما حرف‌های شعاری زیاد زده‌ایم و در جلسات و نشست‌های مربوطه، خیلی سطحی و غیرکارشناسی پیشنهاد داده‌ایم و کارمان را به چاپ پوستر و برگزاری نمایشگاه و در نهایت برخورد‌های انتظامی محدود کرده‌ایم، غافل از این که فرزند ما در حال اثر​گرفتن از نزدیکان و همسالان خود است.

شما به الگو‌سازی برای بچه‌ها تاکید زیادی دارید، در حالی که ما برای ایجاد الگو برای جوانان هم مشکل داریم.

بله، ما معمولا الگوهایمان را خیلی قدسی و دور از دسترس ترسیم می‌کنیم به طوری که نوجوان فکر می‌کند هرگز نمی‌تواند مثل آن الگو بشود. مثلا ما از حضرت فاطمه یا حضرت زینب زیاد حرف می‌زنیم، اما نیامده‌ایم فرآیند تربیتی را که سبب ظهور این دو حضرت شد، واکاوی کنیم و از این شیوه‌های تربیتی استفاده کنیم. ما در ارائه الگوهای میانی هم ناموفقیم؛ یعنی آدم‌های الگویی که متعلق به نسل ما و ملموس باشند.

ما این را هم فراموش کرده‌ایم که گاهی حرف‌زدن از الگوهای باطل می‌تواند برای بچه‌ها نقش تربیتی داشته باشد؛ مثلا از کسانی حرف بزنیم که در هر دوره بنا برمصالح خود رنگ عوض می‌کنند. در این میان، ما از یک موضوع دیگر هم غفلت کرده‌ایم و آن، عفاف و حیای مردان و پسران است، در حالی که اگر خانواده یک منظومه تربیتی داشته باشد برای تمامی نقش‌ها در خانه و رابطه بین این نقش‌ها برنامه خواهد داشت.

دستور دین به ما این است که دختران را محبتی و پسران را عزتی بار بیاوریم، اما ما اینها را فراموش می‌کنیم. ما اگر پسر را در محیط خانه طوری تربیت کنیم که رابطه‌اش با مادر و خواهر را مبتنی بر عزت و احترام تنظیم کند، وقتی وارد جامعه می‌شود در مورد تمام زنان و دختران مثل خواهر و مادر خودش برخورد می‌کند و هرگز نگاه آلوده که شأن زن را زیر سوال می‌برد، نخواهد داشت.

منبع مطلب:مریم خباز-- جام جم آنلاین

[ ۱۳٩۱/٦/۱٢ ] [ ۱:۳٧ ‎ب.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

بیشتر اوقات، نیازی نیست که والدین، از وجود یک دوست خیالی در خانه، احساس ترس کنند. می خواهیم مسایلی را که لازم است در مورد هم بازی خیالی کودک تان بدانید، یادآوری کنیم. انواع و اقسام دوست های خیالی، در دنیای کودکان وجود دارند. غیر از انواع بی آزار که هم بازی های خوبی هم هستند، گاهی، برخی از آنها، ترس و ناامنی را در کودکان ایجاد می کنند و همین امر، سبب نگرانی والدین از وجود آنها در خانه می شود؛ البته بیشتر کارشناسان بر این باورند که وجود یک دوست خیالی، نباید نگران کننده باشد.

 چه زمانی، دنبال مداخله حرفه ای باشیم؟

اگر دوست خیالی کودک شما، تنها دوستی است که او دارد و از ارتباط برقرار کردن با هم سن و سال های خود، شش ماه است که دوری می کند یا اگر کودک شما می گوید که دوست خیالی اش، او را کنترل و به انجام کارهای خلاف میلش وادار می کند یا اگر او، از دوست خیالی اش می ترسد، والدین باید نگران کودکشان شوند.

دوست خیالی، به کودکان کمک می کند احساسات شان را بروز دهند

دوست های خیالی، به والدین کمک می کنند تا از افکار کودک، باخبر شوند. آنها، نه تنها نشان دهنده تنهایی و اضطراب نیستند، بلکه نشانه ای از خلاقیت هستند. آنها معمولا تا شش ماه بعد، ناپدید می شوند؛ حتی اگر شما، کودک تان را به فراموش کردنش تشویق نکرده باشید. دوست خیالی کمک می کند تا کودک شما، استعدادهای اجتماعی اش را رشد دهد. او یاد می گیرد چگونه با دیگران ارتباط برقرار کند، چگونه مسایل را از دیدگاه دیگری بررسی کند و چگونه با فشارهای دوستی و همکاری کنار بیاید.


ادامه مطلب
[ ۱۳٩۱/٦/۱۱ ] [ ٧:٤۸ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

مدیرکل توسعه مراکز پیش دبستانی وزارت آموزش وپرورش درگردهمایی مشترک روسای ادارات مشارکت های مردمی وکارشناسان توسعه مراکز پیش دبستانی:

استفاده از محتوای آموزشی وزارت آموزش وپرورش درمراکز پیش دبستانی الزامی است

مدیرکل توسعه مراکز پیش دبستانی وزارت آموزش وپرورش از الزام مراکز پیش دبستانی به استفاده ازمحتوای آموزشی وزارت آموزش وپرورش خبر داد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش ، رفیع بخش صبح امروز درگردهمایی مشترک روسای ادارات مشارکت های مردمی وکارشناسان توسعه مراکز پیش دبستانی سراسر کشور درباشگاه فرهنگیان تهران ، اظهار کرد: در یکصده اخیر آموزش پیش دبستانی بصورت رسمی وجود نداشته واین دوره بصورت غیر الزامی برگزار می شد وبا مشارکت مردم همراه بوده است.

وی با اشاره به راهبردهایی که دردفتر پیش دبستانی وزارت آموزش وپرورش دنبال می شود، افزود: در دفتر پیش دبستانی کارعملی و اجرایی با هم صورت می گیرد، لذا طرح هایی که دراین دفتر وجود دارد، با نظارت بیشتری اجرایی خواهد شد.

رفیع بخش با اشاره به دستورالعمل های ابلاغی به استان ها تاکید کرد: محتواهایی که دربخش پیش دبستانی تهیه شده باید درتمام این مراکز مورد استفاده قرار گیرد، لذا درصورتی که مرکزی از این تخطی کند، اقدامی غیرقانونی تلقی خواهد شد.

مدیرکل توسعه مراکز پیش دبستانی وزارت آموزش وپرورش خاطرنشان کرد: هرگز دوره پیش دبستانی دولتی ومربیان دولتی نداشته ایم.

[ ۱۳٩۱/٦/۸ ] [ ۸:٥٥ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]
جام جم آنلاین: نوام چامسکی فعال سیاسی و استاد بازنشسته دانشگاه ام.آی.تی آمریکا معتقد است که برگزاری اجلاس کشورهای غیر متعهد منزلت و پرستیژ بین المللی ایران را افزایش خواهد داد و از هم اکنون هم می توان این موضوع را دریافت.اجلاس شانزدهم سران جنبش عدم تعهد در شهریورماه از تاریخ پنجم تا دهم شهریوردر سه سطح کارشناسان ارشد، وزرای خارجه و سران کشورهای جنبش در حال برگزاری است.
 

برگزاری این اجلاس در تهران نشان از جایگاه ایران در مناسبات و معادلات جهانی و بین المللی دارد و می‌تواند فرصتی برای افزایش مناسبات تجاری و اقتصادی ایران با کشورهای عضو این جنبش از یک سو و رایزنی‌ها و گفتگوهای سیاسی از سوی دیگر به شمار رود.

پروفسور نوام چامسکی زبانشناس معاصر و استاد بازنشسته دانشگاه ام.آی.تی آمریکا در خصوص تأثیر برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران بر پرستیژ و جایگاه بین المللی این کشور به مهر گفت: بی شک برگزاری این اجلاس در ایران به جایگاه و پرستیژ بین المللی این کشور کمک می کند.

استاد بازنشسته دانشگاه MIT تأکید کرد: برگزاری این اجلاس منزلت و پرستیژ بین المللی ایران را افزایش خواهد داد. از هم اکنون هم می توان این موضوع را دریافت.

بنیانگذار زبان شناسی مدرن تصریح کرد: اگر نگاهی به روزنامه‌های دنیا در این روزها بیندازید در خواهید یافت که برگزاری این اجلاس چه تأثیری در ارتقای جایگاه بین المللی ایران داشته و باعث ارتقای پرستیژ ایران شده است.

[ ۱۳٩۱/٦/٧ ] [ ۱۱:٥۸ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

برای مشاهده برروی واژه (متن) کلیک نمایید

متن

منبع مطلب:

پورتال معاونت آموزش متوسطه وزارت

[ ۱۳٩۱/٦/٥ ] [ ٩:٠٦ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]

رمضان رفت ولی کاش صفایش نرود

سحر وجوشن وقرآن ودعایش نرود

کاشکی پُرشده باشد دلم از نور سحر

همره روزه وافطار ، نوایش نرود

[ ۱۳٩۱/٦/۱ ] [ ٤:٤٥ ‎ب.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

لینک های مفید
امکانات وب

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

خدمات وبلاگ نویسان جوان

Check Google Page Rank Online User
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
Online User

نیت کنید و اشاره فرمایید