مدیرمجتمع آموزشی مدارس دانشگاه صنعتی اصفهان
سال همدلی وهمزبانی دولت وملت را پاس می داریم
قالب وبلاگ

بیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:آیین نامه نحوه راه اندازی مدارس قرآنی با امضای دکتر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور و رئیس شورای عالی آموزش وپرورش ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای عالی آموزش و پرورش؛ مهدی نوید دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت:در هشتصدو شصت و یکمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش ، آیین نامه نحوه راه اندازی مدارس قرآنی را به شرح زیر اصلاح کرد.

وی افزود: با عنایت به نقش آموزش وپرورش درفراهم آوردن زمینه تربیت پذیری دانش آموزان ، مبتنی برمعارف انسان ساز قرآن کریم وسیره تعالی بخش پیامبراکرم(ص) وائمه معصومین(ع) وبا توجه به ضرورت تقویت و تعمیق شایستگی ها ومهارت های پایه تربیت قرآنی دانش آموزان ودر راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین ،شورای عالی آموزش وپرورش اقدام به اصلاح این آیین نامه نمود.

نوید اظهار داشت: با توجه به مفاد مصوبه مذکور و با رعایت نکات زیر وزارت آموزش وپرورش نسبت به راه اندازی «مدارس قرآنی» درهر یک از دوره های تحصیلی اقدام می نماید.

وی با اشاره به ماده یک این مصوبه گفت: مدارس قرآنی به مدارسی اطلاق می شود که درآن دانش آموزان مستعد وعلاقمند، علاوه بر برنامه رسمی وساعات مقرر درجداول مواد درسی دوره ها و رشته های مختلف تحصیلی ، حداکثر شش جلسه آموزشی درهفته، معارف،  شایستگی ها ومهارت های تکمیلی قرآنی را فرا می گیرند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: مدارس دولتی وغیردولتی درتمام دوره های تحصیلی، با اولویت دوره ابتدایی، می توانند ، با رعایت مفاد این آیین نامه و براساس دستورالعملی که وزارت آموزش وپرورش تدوین وابلاغ می نماید، نسبت به اجرای این مصوبه اقدام کنند.

نوید اظهار داشت:مجوز تاسیس این مدارس برابر ضوابط، به درخواست اداره کل آموزش وپرورش استان وموافقت معاونت پرورشی وفرهنگی صادر می شود.

وی اهداف مدارس قرآنی را این چنین بر شمرد و گفت: زمینه سازی برای تربیت قرآنی دانش آموزان و رشد وتوسعه معارف ، مفاهیم وسوادقرآنی دانش آموزان و فراهم آوردن زمینه حفظ آیات، تدبر درآنها وتوانایی بهره گیری از آموزه های قرآن کریم در زندگی فردی واجتماعی و همچنین ارتقای جایگاه مدرسه به کانون تربیتی محله واعتلای فرهنگ وتربیت قرآنی درجامعه از جمله مهمترین اهداف راه اندازی این مدارس می باشند.

دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش افزود: فضای آموزشی وتربیتی حاکم برمدرسه ، منابع ومناسبات انسانی، روش های یاددهی -یادگیری، شیوه های ارزشیابی ، مدیریت آموزشی ورهبری تربیتی جاری درمدرسه ، باید با الهام ازتعالیم حیات بخش قرآن کریم، زمینه تربیت پذیری وتقویت اخلاق قرآنی دانش آموزان را بیش از پیش فراهم آورند.

نوید اظهار اشت:راهنمای برنامه و برنامه های آموزشی وتربیتی ومحتوای فعالیت های تکمیلی ومهارتی این مدارس، مبتنی برمفاد سند تحول بنیادین آموزش وپرورش باهمکاری معاونت پرورشی وفرهنگی ،تدوین وپس از بررسی وتایید کمیسیون برنامه های درسی وتربیتی، ابلاغ می شود. این برنامه به برنامه وسرجمع ساعات درس قرآن درپایه مربوط اضافه می شود وعنوان مستقلی برای آن منظور نخواهد شد.

وی افزود: محتوای آموزشی وتربیتی این مدارس همسو با برنامه های درسی شامل برنامه ها وفعالیت های تقویت روخوانی، قرائت ،درک مفاهیم ومعارف قرآنی، حفظ قرآن کریم وفعالیت های تربیتی قرآنی می باشد.

دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش تصریح کرد:چگونگی ارزشیابی تربیتی وپیشرفت تحصیلی دانش آموزان این مدارس در راهنمای برنامه درسی موضوع ماده 4 این آیین نامه تعیین می شود و به دانش آموزان این مدارس،علاوه بر مدرک تحصیلی رسمی ، پس از کسب موفقیت دربرنامه های مقرر، برابرضوابط، گواهینامه اعطا می شود.

نوید در پایان گفت: منابع انسانی شاغل دراین مدارس، اعم از مدیر، معاون، مربیان ، معلمان وسایرکارکنان علاوه برضوابط عمومی ، متخلق به اخلاق قرآنی بوده واز حسن شهرت برخوردار می باشند .

منبع : پرتال شورای عالی آموزش وپرورش

[ ۱۳٩۱/٥/٦ ] [ ٧:٤۳ ‎ب.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

لینک های مفید
امکانات وب

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

خدمات وبلاگ نویسان جوان

Check Google Page Rank Online User
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
Online User

نیت کنید و اشاره فرمایید