مدیرمجتمع آموزشی مدارس دانشگاه صنعتی اصفهان
سال همدلی وهمزبانی دولت وملت را پاس می داریم
قالب وبلاگ

در اواخر سال 1390 شبکه ملی مدارس رسماً به بهره‌برداری رسید و 35 هزار مدرسه تا پایان سال به این شبکه متصل شدند. هم‌اکنون نیز تلاش بر این است که در فاز سوم پیاده‌سازی این طرح ملی، تا پایان امسال بیش از 40هزار مدرسه به شبکه ملی مدارس و در نهایت به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

 تأمین و فراهم کردن امکان اتصال تمامی واحدهای آموزشی در سراسر کشور به شبکه ملی اطلاعات، ویژگی نهایی طرح شبکه ملی مدارس است که قابلیت دسترسی به اینترنت، اینترانت داخلی و سرویس ترکیبی توأم روی یک بستر و تجهیز و هوشمندسازی 1600 مدرسه در سراسر کشور را عملیاتی می‌کند.


با توجه به نبودن زیرساخت مناسب ارتباطی و نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و همچنین نبود معلمان آموزش‌دیده، حرکت در این مسیر و توسعه این راهکار را دچار تردید کرده است. بیش تر چالش‌های موجود بر سر راه توسعه مدارس هوشمند، مربوط به شبکه‌های دسترسی و نبودن یک استراتژی مناسب برای حمایت از مدارس هوشمند در حوزه زیرساخت ارتباطی است. یکی از مشکلات مدارس هوشمند مخابرات است. چون اگر برای تولید محتوایی دیجیتالی سرعت اینترنتی و دسترسی کم باشد، تولیدکنندگان محتوای دیجیتالی مجبورند محتوایی تولید کنند که کیفیت پایینی دارد. و طبیعی است که نمی‌تواند تأثیر آموزشی مطلوب داشته باشد.

فاصله ما تا مدرسه هوشمند مطلوب

 

مشکل بعدی در این زمینه نبود معلم آموزش‌دیده در مدارس هوشمند است. بنابراین باید با یک سیستم آموزشی مناسب نسبت به ارتقای توانمندی معلمان کوشید تا بتوانند کارایی لازم را در مدارس هوشمند داشته باشند.

 

چون آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند این امر مهم را عملیاتی و اجرا کند و همه سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها که می‌توانند در این زمینه کاری انجام دهند، مسئولند.

این عدالت و ارتقای سطح آموزش، همان امکان استفاده این دانش آموزان از فضای مجازی است. طرح هوشمندسازی مدارس به دنبال تحقق این موضوع است. لازمه اینکه تمام مدارس کشور هوشمند شوند، ایجاد خط ارتباطی مناسب برای مدارس است که از طریق ایجاد پهنای باندMb2 می‌توان در این راه قدم گذاشت.

فاصله ما تا مدرسه هوشمند مطلوب

 

در زمینه هوشمندسازی، وزارت آموزش و پرورش خیلی هزینه نمی‌کند و فقط با مطرح کردن بحث رقابت میان مدارس، همه امور از قبیل هزینه‌ها، تجهیزات نرم‌ افزاری و سخت‌افزاری را به خود مدارس واگذار کرده است. متاسفانه در کشور ما عملا مدرسه هوشمند وجود ندارد و هوشمندسازی به معنای واقعی در هیچ‌یک از مدارس ما اتفاق نیفتاده است و فقط در حد یک اسم است. هم چنین دانش آموزان شناخت بسیار کمی از کتاب‌های هوشمند دارند.

(تبیان)

[ ۱۳٩۱/۱٠/٧ ] [ ٧:٢٥ ‎ق.ظ ] [ مدیر مجتمع آموزشی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

لینک های مفید
امکانات وب

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

خدمات وبلاگ نویسان جوان

Check Google Page Rank Online User
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
Online User

نیت کنید و اشاره فرمایید